آمار رویارویی تیم ملی ایران - عراق، عراق نزدیک 7 ساله به ایران نباخته

به گزارش اهدا بلاگ، عراق در چهار ملاقات اخیرش مقابل ایران شکست نخورده و از این حیث طولانی ترین دوران بدون باخت مقابل ایران را سپری می نماید.

آمار رویارویی تیم ملی ایران - عراق، عراق نزدیک 7 ساله به ایران نباخته

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران فردا(سه شنبه) در چارچوب دور دوم رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های 2023 چین باید از ساعت 21 به مصاف تیم ملی عراق برود. این آخرین بازی هر دو تیم در این مرحله به حساب می آید و ملی پوشان برای صعود مستقیم و بدون دردسر احتیاج به پیروزی در آن دارند.

ایران و عراق پیش از این 29 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که ماحصل آن 16 پیروزی برای ایران، 6 برد برای عراق و هفت تساوی بوده است. 39 گل توسط بازیکنان ما زده شده و 22 گل از طریق عراقی ها.

این 29 ملاقات در قالب ملاقاتهای محبت آمیز(9)، جام ملت های آسیا(7)، غرب آسیا(5)، مقدماتی جام جهانی(4)، مقدماتی المپیک(3) و بازی های آسیایی(1) بوده است. در چارچوب مقدماتی جام جهانی و در چهار ملاقات به انجام رسیده هم ما وهم عراق دو برد را به دست آورده ایم.

عراق برای اولین بار پیروز شده در چهار ملاقات متوالی مقابل ایران شکست نخورد. آنها در این مدت به سه برد و یک تساوی رسیده اند و آخرین باختشان به 14 دی ماه سال 1393 برمی شود که در ملاقاتی محبت آمیز با نتیجه یک بر صفر پیش از جام ملت های 2015 به ایران باختند. پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های 2015، پیروزی در بازی محبت آمیز سال 1395 در تهران، تساوی در دور گروهی جام ملت های 2019 آسیا و همچنین پیروزی 2 بر یک در دور رفت مسابقات انتخابی جام جهانی قطر و جام ملت های چین، چهار بازی مذکور را شامل می شوند.

باید دید در این مسابقه که سی اُمین جدال دو تیم خواهد بود چه نتیجه ای به دست می آید و کدام تیم در نهایت خشنود خواهد بود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 888

به "آمار رویارویی تیم ملی ایران - عراق، عراق نزدیک 7 ساله به ایران نباخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار رویارویی تیم ملی ایران - عراق، عراق نزدیک 7 ساله به ایران نباخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید