خبرنگاران کوشش هند برای کسب میزبانی رقابت های جام فوتبال آسیا 2027

به گزارش اهدا بلاگ، دهلی نو-خبرنگاران- کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت که هند در میان پنج کشور از جمله ایران، قطر، عربستان سعودی و ازبکستان واقع شده است که برای کسب میزبانی رقابت های جام فوتبال آسیا در سال 2027 اعلام آمادگی نموده است.

خبرنگاران کوشش هند برای کسب میزبانی رقابت های جام فوتبال آسیا 2027

به گزارش رسانه های هند، فدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه ای نوشت: ای اف سی اکنون با هر یک از اعضایی که تمایل خود را به میزبانی اعلام کردند همکاری خواهد داشت و شرایط این کشورها را آنالیز می نماید و در نهایت میزبان نوزدهمین دوره جام ملت های آسیا در سال 2027 را اعلام خواهد نمود.

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا سال گذشته بزرگترین دوره جام ملت ها با حضور 24 تیم را در امارات متحده عربی شروع کرد و گفت که او انتظار دارد که چین در سال 2023 از همه جهات انتظارات را برآورده کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا آخرین مهلت برای ارسال اظهار علاقه برای میزبانی این رقابت ها را تاریخ 31 مارس سال 2020 میلادی اعلام نموده بود ولی به علت همه گیری، ویروس کرونا این تاریخ تا 30 ژوئن سال 2020 میلادی تمدید شده بود.

قطر در سال های 1988 و 2011 میزبان این رقابت ها بوده است در حالی که ایران در سال های 1968 و 1976 میزبانی رقابت های آسیای را در اختیار داشته است.

هند توانسته است میزبانی جام فوتبال زنان آسیا در سال 2022 را به دست آورد. با وجود اینکه هند دومین کشور از نظر جمعیت در جهان محسوب می گردد، اما هنوز میزبانی جام ملت های آسیا را بر عهده نگرفته و برای سومین بار طعم حضور در این مسابقات را تجربه خواهد نمود

نگاهی به صندلی لیگ فوتبال هند در آسیا

استیون کونستانتین، سرمربی انگلیسی تیم ملی فوتبال هند معتقد است تیمش می تواند در جام ملت های آسیا شکوه دهه های 50 و 60 میلادی را بازگرداند.

از افتخارات تیم ملی فوتبال هند قهرمانی در جنوب آسیا در سال 2017 است که مقابل افغانستان 2-1 به پیروزی رسید. همچنین تیم ملی فوتبال هند قهرمان چلنج کاپ 2008 نیز شده است و نایب قهرمانی در جام ملت های آسیا 1964 می باشد.

تیم های فوتبال متشکل از بازیکنان کاملاً هندی در اواخر دهه 1930 تورهای استرالیا، ژاپن، اندونزی و تایلند را شروع کردند. پس از موفقیت چندین باشگاه فوتبال هند در رقابت های خارج از کشور، فدراسیون فوتبال هند در سال 1937 تشکیل شد.

تیم ملی فوتبال هند اولین بازی خود به عنوان یک کشور مستقل را در اولین دور بازی های المپیک تابستانی 1948 برابر فرانسه انجام داد. بازیکنان تیم ملی فوتبال هند که اکثرا با پای برهنه بازی می کردند، با نتیجه 2-1 در مقابل فرانسه شکست خوردند.

اگرچه در سال 1950 هند توانست سهمیه ورود به جام جهانی برزیل را کسب کند، اما فدراسیون فوتبال این کشور از حضور در این رقابت ها کنار کشید.

با وجود شرکت نکردن در جام جهانی در سال 1950، سالهای بعد تا سال 1964 معمولاً دوران طلایی فوتبال هند محسوب می شوند. هند، با مربی گری سید عبدالرحیم، ریس پلیس شهر حیدرآباد، به یکی از بهترین تیم های آسیا تبدیل شد. در مارس 1951، هند به اولین پیروزی خود در طول بازیهای آسیایی 1951 دست یافت. درفینال این مسابقات که با میزبانی هند انجام می شد، هند توانست ایران را با نتیجه 1 بر صفر شکست دهد تا اولین کاپ قهرمانی خود را بدست آورد.

با این وجود در سال های بعدی فوتبال هند رشد گذشته را نداشت و در رقابت های مختلف نتوانست به نتایج مطلوب دست پیدا کند. شکست های پی در پی، باعث سقوط تیم ملی فوتبال هند در رده بندی آسیا شد.

علی رغم خروج هند از کلوپ تیم های قوی فوتبال در آسیا، این کشور همچنان توانسته است به عنوان تیم برتر آسیای جنوبی فعالیت کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 286

به "خبرنگاران کوشش هند برای کسب میزبانی رقابت های جام فوتبال آسیا 2027" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوشش هند برای کسب میزبانی رقابت های جام فوتبال آسیا 2027"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید