9 راز که برای تبلیغ پیروز و مؤثر باید بدانید!

به گزارش اهدا بلاگ، تبلیغ پیروز و مؤثر تبلیغی است که می تواند یک محصول را به یک گزینه خاص و متفاوت تبدیل کند. اگر شما رازهایی که در این باره وجود دارد را بدانید، به راحتی می توانید در کمپین های تبلیغاتی محصولاتتان را به معرض نمایش بگذارید. تبلیغ کردن، اصول خاص خودش را دارد. محصولی که به خوبی تبلیغ نشود، چه بخواهید و چه نخواهید از چرخه رقابت حذف خواهد شد. اگر می خواهید درباره تکنیک های تبلیغاتی و تبلیغ مؤثر و درست دانش بیشتری کسب کنید، با انگیزه همراه باشید.

9 راز که برای تبلیغ پیروز و مؤثر باید بدانید!

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

رمز و رازهای تبلیغ پیروز و مؤثر

مالک هر کسب و کاری باید راه های تبلیغ مؤثر را بلد باشد. در این بخش بعضی از روش هایی که می تواند شما را به یک برند متفاوت برای مشتریان تبدیل کند ارائه نموده ایم.

1. تحقیق و شناخت مخاطبان

اولین نکته ای که در تبلیغات مؤثر باید به آن توجه داشته باشید شناخت مخاطبان است. اگر مخاطبانتان را نمی شناسید، چگونه می خواهید پیغام خودتان را به آن ها برسانید؟ قبل از طراحی یک آگهی تأثیرگذار، مخاطبانی که دارید را بشناسید. شناخت می تواند با این سؤال ها آغاز گردد:

  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • این افراد چند سال دارند؟
  • مخاطبانتان بیشتر مرد هستند یا زن؟
  • و…

در صورتی که نتوانید به این سؤالات پاسخ دهید، آمادگی لازم برای تبلیغ محصولاتتان را ندارید.

مثلا تبلیغ محصولات مو بسته به این که یک جوان 18 ساله یا یک فرد 80 ساله مخاطب شماست، می تواند بسیار متفاوت باشد. راز پیروزیت یک تبلیغ پیروزیت آمیز شناخت مصرف نمایندگان است. وقتی درباره این افراد دانش کافی داشته باشید، به راحتی می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید.

2. انتخاب مکان مناسب

پس از شناخت مخاطبان و جامعه هدف، باید به دنبال مکان مناسب برای تبلیغ بگردید. تا اینجای کار متوجه شده اید که چه کسانی به محصولاتتان توجه نشان می دهند. حال باید درباره این که مخاطبان چه چیزی می خوانند و در کجا برای برآورده کردن احتیاجهایشان جستجو می نمایند تحقیق کنید. در این مرحله می توانید متوجه شوید که فرد مورد نظر در چه زمانی و کجاها را به صورت آنلاین چک می نماید. کدام برندهای دیگر را دنبال می نماید و چه چیزهایی را با دیگران به اشتراک می گذارد. بهترین کار در این مرحله آنالیز نشریه های مختلف است.

به عنوان مثال اگر جامعه مخاطبان شما را مردان بالای 40 سال شاغل تشکیل می دهند، مجله هایی که درباره کارآفرینی و کسب و کار می نویسند، گزینه خوبی برای تبلیغات هستند. تا هر اندازه بخش خاص تری را برای تبلیغات انتخاب کنید، توجه مشتریان ویژه خودتان را بیشتر به آن جلب خواهید کرد. این موضوع به مرور سبب افزایش فروش و جذب مخاطب خواهد شد. برای تبلیغات در بستر شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و … نیز این راه حل جوابگوست.

3. انتخاب طراحی چشم نواز

پس از معین کردن مخاطبان و انتخاب مکان مناسب برای تبلیغات، نوبت به طراحی می رسد. طراحی که در نظر می گیرد باید خاص و جذاب باشد. شما با این طرح خودتان را با مشتریان معرفی می کنید. ارائه یک طراحی متفاوت مخاطبان را میخکوب می نماید و نگاه آن ها را خیره نگه می دارد.

تصویر برندی را انتخاب کنید که برای جامعه هدفتان جذاب است. از رنگ های متناسب با محصول و برند بهره ببرید. طرحتان را واضح و شفاف ارائه کنید. توجه داشته باشید که نماد شرکت نیز باید در این طرح گنجانده گردد. طراحی باید به نحوی انجام گردد که مشتریان بالقوه بتوانند در همه جا به راحتی محصول را شناسایی نمایند. این موضوع خرید را برای مشتریان آسان تر می نماید.

بیشتر بدانید: رنگ در برندسازی؛ انتخاب رنگ چگونه بر برند شما تاثیر می گذارد؟

4. به یاد ماندنی کردن تبلیغ

هر انسان در کشورهای پیشرفته به طور متوسط حدود 4 تا 10 هزار تبلیغ در روز مشاهده می نماید. درست شنیدید! هر روز خریداران با سیل عظیمی از تبلیغات که برای خدمات و محصولات مختلف هستند روبرو می شوند. پس برای این که پیروز شوید باید یک تبلیغ به یاد ماندنی و متفاوت ارائه کنید.

آگهی شما باید مشتری را متوقف کند و ناخودآگاه به آن خیره گردد. سعی کنید آگهی را غمگین، شاد یا صمیمی طراحی کنید. استفاده از احساساتی مانند غم، شادی، ترس و عصبانیت باعث می گردد که بینندگان به شما اهمیت دهند. با ارائه یک داستان با فراز و نشیب های پراحساس، عمیقاً توجه مخاطب را به تبلیغ جلب کنید.

برانگیخته کردن احساسات مشتریان یکی از بهترین روش ها برای جذب آن هاست؛ زیرا همواره شما را به یاد خواهند داشت. مشتریان ممکن است همه جنبه های تبلیغ پیروز را به یاد نیاورند، اما این موضوع را به خاطر خواهند داشت که چطور احساسات آن ها تحت تأثیر قرار گرفته است.

مهم نیست که در چه صنعتی فعالیت دارید، همواره می توانید یک زاویه انسانی برای تبلیغات خود پیدا کنید. اگر می خواهید محصولات و خدماتتان دیده گردد، باید حتماً این کار را انجام دهید.

5. منحصر به فرد تبلیغ کردن

به نظر می رسد که ساختن تبلیغ متفاوت آن را به یادماندنی نمی نماید؛ اما این موضوع برای یک تبلیغ مؤثر بسیار مهم است. هنگام طراحی آگهی شما نمی توانید ایده شرکت ها و برندهای دیگر را بهره ببرید و آرم شرکت خودتان را در آن قرار دهید. این برای تبلیغ کار نخواهد کرد. شما می توانید از کمپین های تبلیغاتی عظیم برای ایده دریافت یاری بگیرید. در نهایت می توانید طرح مبتکرانه خودتان را به کار بگیرید.

همانطور که قبلاً گفتیم، مخاطبان هر روز با حجم بالای تبلیغ روبرو می شوند. پیروزیتتان به این موضوع بستگی دارد که چگونه می توانید خودتان را با دیگران متمایز کنید. موقع طراحی تبلیغات باید روش های فروش منحصر به فرد محصولات را پیدا کنید. این موضوع شما را از دیگران جدا می نماید. به عنوان مثال باید بدانید که محصول یا شرکت شما چه کاری انجام می دهد که هیچ کس دیگری در بازار انجام نمی دهد. تبلیغ خودتان را روی این بخش متمرکز کنید.

6. تبلیغ نکردن بیش از حد

این یکی از سخت ترین مراحل کار است. شما احتیاج دارید بفروشید بدون این که بخواهید بفروشید. این موضوع بدین معنی است که باید یک تخفیف یا پیشنهاد ویژه برای محصولاتی که مشتریان می خواهند در نظر داشته باشید. این تخفیف به هیچ عنوان نباید مانند تخفیف هایی که روی اقلام غذایی مانند ظرف پنیر ذکر می گردد باشد.

به مشتریان نشان دهید که محصولاتتان برای آن ها چه کاری انجام می دهد. چطور این محصول می تواند زندگی شان را بهبود دهد و چرا بدون آن نمی توانند زندگی نمایند.

روی مصرف نماینده تمرکز کنید و این که محصول مورد نظر چگونه می تواند مسائل وی را حل نماید. از گفتن جملاتی مانند این که چرا کسب و کار شما بهترین است و شما بهترین هستید اجتناب کنید. خریداران به این موضوع اهمیت نمی دهند که کسب و کار شما بهترین است. بلکه به این موضوع اهمیت می دهند که چگونه می توانید برای بهبود زندگی به آن ها یاری کنید.

7. تبلیغ کردن پس از شناخته شدن

گفتیم که نباید زیاد تبلیغاتی باشید. زمان آن رسیده که این موضوع را بیشتر توضیح دهیم. زمانی که می خواهید یک طرح خلاقانه داشته باشید، بهتر است از تبلیغ بیش از حد آن خودداری کنید.

اما پس از انتشار و پخش شدن تبلیغ شما به وسیله وب سایت ها، روزنامه ها و… داستان فرق می نماید. اکنون بهترین زمان برای تبلیغ کردن است. به هواداران و دوستداران خود نشان دهید که در کجا می توانند شما را پیدا نمایند. برای مشتریان ایمیل ارسال کنید و به آن ها بگویید که در مجله ایکس ویژگی های محصول را نشان داده اید. حتی می توانید تخفیف خاص یا محصولی اضافه به مشتریانی که تبلیغات را پیدا نموده اند بدهید. این موضوع دسترسی کاربران به برند را افزایش می دهد. همچنین تبلیغ پیروز می تواند در افزایش اعتبار برند نیز تأثیرگذار باشد.

حتما بخوانید: ایمیل مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

8. فکر کردن در خصوص دیده شدن تبلیغ

طبق تحقیقات یک شرکت برند سازی، معین شده که 65% افرادی که سه ثانیه اول یک فیلم تبلیغاتی را در فیسبوک تماشا می نمایند، تا 10 ثانیه به تماشای آن ادامه می دهند. این تحقیق نشان می دهد که 85% از فیلم ها در حالت بی صدا مشاهده می شوند!

ویدیویی که ارائه می کنید باید جذاب و تأثیرگذار باشد و در همان نگاه اول توجه بیننده را جلب کند. برای تبلیغ پیروز لازم نیست که یک طراح حرفه ای گرافیک باشید. شما می توانید از برنامه هایی مانند Swish برای ساختن تبلیغ خودتان یاری بگیرید. Swish یک برنامه برای گوشی های آیفون است. با یاری این برنامه می توانید به سرعت متن، فیلترها، قالب ها، طرح های رنگی و… را به تبلیغ ویدیویی اضافه کنید تا جذاب و متفاوت گردد.

بیشتر بخوانید: اصول و راه حلهای پیروزیت در بازاریابی تلفنی و دیجیتالی

9. تبلیغات بر پایه دانش

می دانید داده هایی که از وب سایت، ایمیل و شبکه های اجتماعی خودتان جمع آوری نموده اید چه اندازه مهم هستند. این داده ها روی فروش و تکنیک های بازاریابی تأثیر قابل توجهی دارند. با این وجود شما می توانید تحقیق بیشتری در زمینه تبلیغات انجام دهید تا بتوانید شیوه های جدید تبلیغات که مؤثر هستند را کشف کنید.

با مطالعه و نظرسنجی می توانید پی ببرید که مردم با فرهنگ های مختلف از چه تبلیغی لذت می برند. این کار کلید پیدا کردن محصولات و طرح هایی است که برای داستان تبلیغاتی خود احتیاج دارید.

جمع بندی

برای تبلیغ پیروز باید ابتدا مخاطبان خود را معین کنید. سپس روش هایی که مشتری برای پیدا کردن یک محصول و خرید آن در نظر می گیرد را مورد ارزیابی قرار دهید. داستانی که برای تبلیغ محصولات استفاده می کنید باید تأثیرگذار باشد. این داستان به عنوان مثال می تواند به مشتری نحوه استفاده از محصول را نشان دهد. نباید فراموش کنید که همواره باید روش های جدید تبلیغات را برای شناسایی مشتریان بالقوه یاد بگیرد. به آن ها بگویید که محصول یا خدمات مورد نظر چه اندازه می تواند زندگی شان را تغییر دهد.

اگر نوع کسب و کار شما و ارتباطتان با مشتری به صورت حضوری است؛پیشنهاد می کنیم بهترین راه های جذب مخاطب در مغازه و نمایشگاه را نیز در انگیزه مطالعه کنید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 385

به "9 راز که برای تبلیغ پیروز و مؤثر باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 راز که برای تبلیغ پیروز و مؤثر باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید