کشورهای محاصره کننده دوحه عامل تداوم بحران و اختلافات هستند

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، لؤلؤه الخاطر سخنگوی وزارت خارجه قطر در تبادل نظر با العربی الجدید در سالگرد بحران دوحه با کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: کشورهای محاصره کننده قطر عامل تداوم بحران و اختلافات هستند.

کشورهای محاصره کننده دوحه عامل تداوم بحران و اختلافات هستند

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

وی ضمن تکذیب تصمیم قطر برای خروج از شورای همکاری خلیج فارس گفت: درست است که مردم با ادامه بحران خلیج فارس به کارایی شورای همکاری خلیج فارس تردید پیدا کردند، اما فعال کردن نقش شورای همکاری خلیج فارس ضرورتی برای نه تنها حوزه خلیج فارس، بلکه برای کل منطقه است اما این اقدام احتیاج به تجدید نظر در چالش هایی دارد که شورای همکاری با آن روبرو است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین خاطرنشان کرد که دوحه از کوشش های کویت برای کاهش تنش با کشورهای حاشیه خلیج فارس در چارچوب احترام متقابل و نیز مشروعیت بین المللی حمایت می نماید و حل بحران با ریاض در گرو حفظ احترام متقابل و حاکمیت مستقل است.

الخاطر گفت: قطر پیامدهای بحران در سطوح مختلف را پشت سر گذاشته است و آنچه به عنوان یک نگرانی همچنان برای ما باقی است، از بین رفتن بافت اجتماعی کشورهای حاشیه خلیج فارس و پیامدهای بحران بر امنیت جمعی منطقه است.

وی اضافه نمود: کشورهای محاصره نماینده دوحه برای عادی سازی این بحران کوشش می نمایند و این کشورها از ابتدای بحران درصدد عادی جلوه دادن قضیه و شرایط ناشی از دور شدن خانواده های مشترک در دو کشور [قطر و عربستان] و ممانعت از حج تمتع و عمره قطری ها و دیگر اقدامات غیر قانونی برآمدند.

سخنگوی وزارت خارجه قطر با تاکید بر ضرورت مصاحبه به عنوان جز جدایی ناپذیر دیپلماسی قطر گفت: دوحه توانست توافق صلح افغانستان را ایجاد کند بنابراین عاقلانه است که به دنبال حل و فصل مسائل دیگر کشورها به وسیله کانالهای دیپلماتیک باشیم اما در پی حفظ وحدت شورای همکاری خلیج فارس نباشیم؟

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 151

به "کشورهای محاصره کننده دوحه عامل تداوم بحران و اختلافات هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای محاصره کننده دوحه عامل تداوم بحران و اختلافات هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید