چیدمان میز صبحانه خوری ایرانی، چینی و ژاپنی چگونه است؟

به گزارش اهدا بلاگ، چگونگی چیدمان میز صبحانه خوری مهارتی است که باعث می شود خانواده، دوستان و هر فردی که در سَر سفره، شما را همراهی می کند از دیدنش لذت ببرد. یک وعده صبحانه باشکوه به یک سفره آرایی زیبا نیاز دارد. چیزی که حتی باتجربه ترین میزبانان را نیز مورد چالش قرار می دهد. اما اگر افراد از قبل به برخی از قوانین درباره چیدمان میز صبحانه خوری اشراف داشته باشند، می توانند لذت خوردن یک صبحانه فوق العاده را برای خود و دیگران دوچندان کنند. به این ترتیب، ما در مقاله دیگری از ویکی ساختمون در مورد نحوه درست چیدمان میز صبحانه ایرانی، ژاپنی و چینی صحبت می کنیم.

چیدمان میز صبحانه خوری ایرانی، چینی و ژاپنی چگونه است؟

نحوه چیدمان میز صبحانه خوری چگونه است؟

همه می دانند که صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است اما اغلب اوقات تنها به چند لقمه ختم می شود! امروزه در عصر مدرن، افراد برای صرف صبحانه زمان کمتری را صرف می کنند و یکی از لذت بخش ترین لحظات روز را از دست می دهند. اما بهتر است این رویکرد را تغییر دهند؛ با صرف وقت برای لذت بردن از خوردنی ها و ایجاد یک تزیین میز زیبا، شکوه و فضیلت وعده صبحانه را باز گردانند.

چیدمان میز صبحانه خوری ممکن است در روزهایی که سرتان شلوغ باشد امکان پذیر نباشد، اما می توانید هفته ای یک روز را برای خود و خوانواده تان کنار بگذارید تا توجه بیشتری به این مهم داشته باشید. وقتی می خواهید بهترین چیدمان را انجام دهید، پس لازم است برای وعده صبحانه وقت بگذارید و عجله نکنید.

خُب، بدون اتلاف وقت می رویم تا در مورد چیدمان میز صبحانه خوری صحبت کنیم:

چیدمان میز صبحانه خوری دو نفره، چهار نفره و بیشتر

چیدن میز صبحانه به معنای صرف هزینه زیاد در تهیه چینی های فانتزی یا ظروف خیلی لوکس نیست! بلکه باید بتوانید با آنچه در دسترس دارید، میز خود را به بهترین نحوه ممکن آرایش کنید. بیشتر وسایل مورد نیاز برای چیدمان میز صبحانه شامل فنجان برای نوشیدنی های گرم (مثلاً چایی)، لیوان برای نوشیدنی های سرد (آب میوه)، پیش دستی برای نگهداری مواد غذایی (کره، پنیر، عسل، سرشیر و موارد دیگر)، بشقاب سالاد (گوچه، خیار، سبزی خوردن) و یک ظرف نگهدارنده نان هستند.

مطلب پیشنهادی: تغییر چیدمان منزل با فضاسازی بیشتر و تغییرات بزرگ و کوچک

همچنین چاقو به تعداد کافی برای برش کره و پنیر، چنگال برای مصرف سالاد، قاشق دسر برای خامه، سرشیر، مربا و سایر موادغذایی مورد نیاز است. در سفره ایرانی معمولاً بشقاب برای صبحانه وجود ندارد، ولی بهتر است برای احترام و راحتی بیشتر جهت قرار دادن خوردنی ها بر روی بشقاب شخصی، جلوی هر فردی که دور میز نشسته است، یک بشقاب جداگانه قرار دهید.

بشقاب را در وسط و در جایی که دقیقاً فرد روی صندلی خود می نشیند قرار دهید. دستمال و چنگال را در سمت چپ و قاشق و چاقو را در سمت راست قرار دهید. در بالای بشقاب، لیوان آب میوه قرار می گیرد و برای فنجان و نعلبکی نیز سمت راست بالا را انتخاب کنید. ظرف نان بیشتر مورد توجه واقع شده است و آن را در مرکز میز قرار دهید. ظرف شکر، قندان، مربا خوری و دیگر پیش دستی هایی که حاوی کره، پنیر و سایر مواد غذایی هستند که به نوبت برای هر دو نفر در اطراف ظرف نگهدارنده نان قرار دهید.

بسته به تعداد، از پیش دستی برای کره، پنیر، مربا، کیک و سبزی خوردن و سایر مواد غذایی بهره ببرید. اگر 2 نفر هستید، یک پیش دستی کافی است، اگر 4 نفر هستید دو پیش دستی از هر کدام از مواد غذایی کفایت می کند. بهتر است برای احترام و دسترسی راحت به خوردنی ها، برای هر 2 نفر یک پیش دستی جداگانه سرو کنید. برای تعداد نفرات 3، 5، 7 نفره نیز سعی کنید برای 3 نفر پیش دستی، برای 5 نفر 3 پیش دستی و برای 7 نفر از 4 پیش دستی بهره ببرید.

به ویژه برای میهمانان حتماً از بهترین و متفاوت ترین وسایل خود بهره ببرید. برای صبحانه، به جای کافه از قهوه و دسته ای از کیسه های چای بهره ببرید. یک پارچ آب میوه در دو طرف میز نیز می تواند به کامل شدن چیدمان میز صبحانه خوری کمک کند. همچنین، اگر بچه ها به همراه بزرگسالان سر میز نشسته اند، حتماً وسایلی تهیه کنید که به راحتی برای دستان کوچک آن ها مناسب باشند.

یکی از مراحل مهم در چگونگی چیدمان میز صبحانه خوری، دستمال سفره است. در اولین وعده غذایی روز می توانید از هر پارچه رومیزی که احساس راحتی بیشتری را منعکس می کند بهره ببرید. دستمال های سفید همیشه شیک هستند اما از انتخاب یک مدل طرح دار هم ترس نداشته باشید. اما سعی کنید اگر فنجان یا بشقاب های شما فانتزی هستند (مثلاً انگلیش هوم) از دستمال های فانتزی بهره ببرید. بالعکس، اگر سبک وسایل شما ساده و مدرن است، دستمال را نیز ساده انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: جانمایی تلویزیون در دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن

یک سفره زیبا ناقص ترین میزها را می پوشاند و می تواند به عنوان عنصر تزیینی منسجم قلمداد شود که افراد را به خود جذب می کند. اگر میز شما کمی دچار خرابی است یا علاقه دارید میز همیشه دارای پوشش محافظ باشد (جهت کثیف نشدن)، بهتر است از سفره بهره ببرید. اگر ظروف به رنگ ساده هستند، با یک سفره رنگارنگ یا یک سفره توری میز خود را تزیین کنید. اگر سفره گزینه مورد علاقه شما نیست، از سفره های حصیری که ظاهری گرم تر و خودمانی تر دارند، بهره ببرید.

در انتها، وجود گلدان با یک سِری گل های رنگارنگ و تازه بر روی میز، به شادی و سر زندگی صبحگاهی می افزاید.

چیدمان میز صبحانه خوری ژاپنی و چینی

چیدمان میز سنتی ژاپنی در طول قرن ها متفاوت بوده است. هازوکن میزهای کوچک جعبه ای شکل بود که در اوایل تاریخ ژاپن مورد استفاده قرار می گرفت. هر شخص هازوکن مخصوص خودش را داشت. بعداً از میزهای بزرگ با ارتفاع کم و سطحی ساده استفاده شد. این میزها به چابودای معروف هستند. اما امروز به ندرت در شهرهای ژاپن می توان میزهای صبحانه خوری سنتی را مشاهده کرد. به هر روی، نحوه چیدمان میز صبحانه به شرح زیر است:

  • یک سینی غذا را روی میز جلوی میهمان قرار می گیرد.
  • در داخل و سمت راست سینی یک ظرف مسطح قرار می گیرد که به طور معمول یک غذای نیم پز را در خود جای می دهد.
  • یک ظرف مسطح دیگر در داخل و سمت چپ سینی قرار می گیرد که به طور معمول یک غذای کبابی (ماهی کبابی) را در خود جای می دهد.
  • یک ظرف تخت دیگر در بالای سینی قرار می گیرد که به طور معمول سبزیجات آب پز را در خود جای می دهد.
  • یک لیوان را را نیز می توان در هر قسمت سینی قرار داد.
  • چوب غذاخوری چابستیک را نیز در داخل سینی و سمت راست قرار دهید.
  • یک کاسه برنج جلوی میهمان سمت چپ او قرار می گیرد.
  • یک کاسه سوپ (سوپ میوسو) جلوی میهمان سمت راست او قرار می گیرد.

کاملاً تعیین است که صبحانه ژاپنی با صبحانه ایرانی و بیشتر مردم دنبا متفاوت است.

از آنجا که چین کشوری بزرگ است، وعده صبحانه ممکن است از یک استان به استان دیگر متفاوت باشد. با این حال، همه آن ها فوق العاده هستند. به طور معمول، صبحانه چینی حاوی میوه، رشته فرنگی، گوشت و سبزیجات است. صبحانه چینی ممکن است گاهی اوقات وعده غذایی که از شام روز قبل باقی مانده است را شامل شود. همچنین میز چینی نیز مانند میز ژاپنی کم ارتفاع بوده و دارای جزئیات طراحی است.

یک صبحانه واقعی حاوی یک کاسه غذای گرم مانند یوتیو است که در وسط میز قرار می گیرد. یوتیو در یک کاسه بزرگ ریخته می شود و سپسس افرادی که دورتادور میز قرار دارند هر کدام کاسه خود را از یوتیو پُر می کنند. سایر وعده های غذایی شامل شیر سویا نیز نام برد که اغلب در سمت راست فرد قرار می گیرد. همچنین چینی ها از نان گرم برای خُرد کردن در شیر سویا استفاده می کنند. تخم مرغ و یک کاسه برنج نیز سمت چپ میز صبحانه خوری چینی قرار می گیرد. انواع مختلف شیرینی های نیز اغلب در وعده صبحانه چینی بعد از غذاهای اصلی سرو می شود.

کلام آخر

اگر می خواهید بدانید که چگونه باید یک میز را برای وعده صبحانه تزیین کنید، روی جانمایی و ظروف غذاخوری خود تمرکز کنید. با قرار دادن مواد غذایی در ظرف های مخصوص و سرو آن ها در مکان مناسب شان، می توانید به افزایش تمایل افراد به خوردن صبحانه و بهبود آرامش منجر می شود

.نظرات و ایده های خودتان را در مورد چیدمان میز صبحانه خوری با ما به اشتراک بگذارید

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 550

به "چیدمان میز صبحانه خوری ایرانی، چینی و ژاپنی چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیدمان میز صبحانه خوری ایرانی، چینی و ژاپنی چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید