پیمان معادی عضو هیأت داوران ساندنس 2022 خواهد بود

به گزارش اهدا بلاگ، موسسه ساندنس، اعضای هیأت داوری جشنواره فیلم ساندنس امسال را اعلام کرد که قرار است به شکل ترکیبی از 20 تا 30 ژانویه برگزار شود. هیأت داوری این جشنواره متشکل از شش نفر است که قرار است برای دستاورد های هنری و سینمایی، جایزه اهدا کنند و ماریل هلر (کارگردان روزی زیبا در محله) اندرو هیگ (تهیه کننده ی اجرایی سریال در جست و جو) و پیمان معادی (بازیگر فیلم جدایی نادر از سیمین) از اعضای این هیأت هستند.

پیمان معادی عضو هیأت داوران ساندنس 2022 خواهد بود

چلسی بارنارد، تهیه کننده فیلم های زود باش، زود باش و بوک اسمارت در کنار معادی و هلر، داوری بخش رقابت فیلم های آمریکایی را بر عهده خواهند داشت. داوری بخش رقابت مستند های آمریکایی هم بر عهده گرت بردلی (کارگردان مستند زمان)، پیتر نیکس (کارگردان مستند نیرو) و تصویربردار کهنه کار مستند، جوآن چرچیل است.

هیگ نیز در کنار محمد حفظی (نویسنده فیلم دیوار های ماه) و مجموعه دار فیلم لافرانسس هوئی داوران بخش رقابتی سینمای جهان خواهند بود و از طرفی مشاور هنری جشنواره کن، امیلی بویس، سفیر سابق آمریکا پاتریک گاسپارد و داون پورتر (کارگردان مستند جوری که من می بینم) داوری بخش رقابتی سینمای مستند جهان را عهده دار خواهند بود.

جوئی سولووی سازنده، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده اجرایی سریال شفاف داور بخش رقابتی نکست خواهد بود و سرپرست برنامه سازی کانال کرایتریون، پنه لوپه بارتلت، کوین جروم اورسون (کارگردان فیلم کوتاه گوش ها، بینی و گلو) و بلک هورس لو (یکی از کارگردانان و نویسندگان سریال سگ های ولگرد) داوری بخش فیلم کوتاه را بر عهده خواهند داشت..

جایزه نقدی فیلم بلند آلفرد پی. اسلون هم که در این جشنواره اهدا می شود، از طریق دکتر هدر برلین، دکتر مانده هالفورد، تنوک هوئرتا، لیدیا دین پیلچر و شان اسنایدر به فیلم بعد از یانگ کوگونادا، کارگردان اهل کره جنوبی داده خواهد شد.

امسال با توجه به افزایش آمار ابتلا به کووید 19، ساندنس به صورت آنلاین در وبسایت این جشنواره و به صورت فیزیکی در هفت محل حضور صفحه های نمایش ماهوار ه ای در سرتاسر آمریکا در هفته دوم جشنواره برگزار خواهد شد. اسامی برندگان جوایز این جشنواره برای فیلم های کوتاه و بلند در 29 ژانویه اعلام خواهد شد.

پیمان معادی هم که یکی از بازیگران صاحب نام ایرانی است و توانسته است با حضور در فیلم های اصغر فرهادی به مانند جدایی نادر از سیمین و درباره الی، در جشنواره ی های جهانی مورد توجه واقع شود و خرس نقره ای بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را برای حضور در فیلم جدایی نادر از سیمین، از جشنواره بین المللی فیلم برلین از آن خود کند و در برخی از فیلم های بین المللی مثل کمپ ایکس ری، حضور موفقی داشته باشد و حتی حضور در مقام نویسندگی و کارگردانی را نیز با ساخت فیلم هایی به مانند برف روی کاج ها و بمب: یک عاشقانه تجربه کند، به یکی از سینما گران مطرح ایرانی در عرصه جهانی بدل شده است.

جشنواره ساندنس یکی از بزرگترین جشنواره های مستقل سینمایی در آمریکا است که محلی برای نمایش آثار تازه از فیلم سازان مستقل آمریکایی و بین المللی است. برخی از کارگردانان مستقل صاحب نام مثل کوئنتین تارانتینو، پل توماس اندرسون، استیون سودربرگ و دارن آرونوفسکی به نوعی در این جشنواره کشف شدند و توانستند در دیگر عرصه های جهانی خوش بدرخشند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1192

به "پیمان معادی عضو هیأت داوران ساندنس 2022 خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمان معادی عضو هیأت داوران ساندنس 2022 خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید