هوش مصنوعی جدید فیسبوک اسناد را ترجمه و خلاصه می نماید

به گزارش اهدا بلاگ، محققان فیسبوک پیروز به توسعه یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی شده اند که به وسیله بازیابی کلمات، جملات و پاراگراف ها در زبان های مختلف و شناسایی الگوهای درون آن ها قادر به فراوری متنی خلاصه است. این مدل خودرمزگذار چند زبانه با قابلیت بازیابی و فراوری یا به شکل خلاصه MARGE نام دارد.

هوش مصنوعی جدید فیسبوک اسناد را ترجمه و خلاصه می نماید

بر اساس گزارش VentureBeat، محققان ادعا نموده اند که MARGE می تواند برای بازنویسی، ترجمه و خلاصه کردن متن بدون تنظیم دقیق آموزش ببیند که یک قدم مناسب به سوی سیستم هایی محسوب می گردد که می توانند تمام وظایف مربوط به متون را تنها توسط آموزش قبلی انجام دهند.

در یادگیری ماشینی، آموزش قبلی شامل تمرین یک مدل هوش مصنوعی توسط حجم بالایی از اطلاعات پیش از تنظیم دقیق آن از طریق تعداد کمی اطلاعات برای انجام وظایف خاص می گردد. MARGE می تواند با کاهش اطلاعات موردنیاز، متون را بازنویسی کند.

در زمان آموزش، هوش مصنوعی اسناد اولیه یا مدارک و اسناد هدف را مورد آنالیز قرار می دهد و نحوه خلاصه کردن دقیق را یاد می گیرد و می تواند بخش های خاصی از متن را ترجمه کند. MARGE ابتدا نمره ارتباط میان هر جفت اسناد را محاسبه می نماید که همین موضوع جستجوی اسناد مرتبط بیشتر را در پی دارد. پس از این کار، احتمال بازسازی هر هدف را با مدل اصلاح شده seq2seq که برای پردازش زبان توسعه پیدا نموده، محاسبه می نماید.

نمونه ای از مهارت MARGE در ترجمه زبان ایتالیایی

در نهایت این هوش مصنوعی با استفاده از مدل مربوط به بازیابی، دسته هایی از مدارک مرتبط با اهداف ایجاد می نماید. در طی آزمایش ها، محققان یک مدل مبدل با 960 میلیون پارامتر با نام MARGE-NEWS خلق کردند که شامل 2048 عامل می گردد که هر یک از آن ها در 550 هزار گام، زیر دسته های حاوی 4 سند (دو مدرک و دو هدف) را پردازش می نمایند.

محققان فیسبوک گزارش نموده اند که MARGE در زمینه بازیابی جملات با زبان های مختلف، عملکرد بهتری نسبت به مدل های بی نظارت دارد. در BLEU که پارامتری برای کیفیت ترجمه زبان است، MARGE پیروز به کسب امتیاز 3.58 در ترجمه آلمانی به انگلیسی شد که آن را در بالاترین رده ها قرار می دهد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 294

به "هوش مصنوعی جدید فیسبوک اسناد را ترجمه و خلاصه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی جدید فیسبوک اسناد را ترجمه و خلاصه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید