احتیاج به تأمین 1500 واگن برای خدمت رسانی صددرصدی در مترو

به گزارش اهدا بلاگ، علیرضا زاکانی با اشاره به این مطلب که برای خدمت رانی 100 درصدی در متروی تهران به اضافه شدن 1500 واگن احتیاج است گفت: 4 خط به جای مانده نیز پس از ساخت باید با اماکانت نو فعالیت شان شروع گردد.

احتیاج به تأمین 1500 واگن برای خدمت رسانی صددرصدی در مترو

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر امروز در مراسم بهره برداری از ایستگاه توحید در خط 7 مترو گفت: مترو ستون فقرات حمل و نقل شهر تهران است. برای سال 1420 سهم بیش از 30 درصدی برای متروی تهران در نظر گرته شده است که عملا چیزی معادل 10 میلیون سفر در روز را شامل خواهد شد.

وی افزود: زمانی که این سند در نظر گرفته شد، بسیاری از مسائل امروز وجود نداشت. امروز خوشبختانه در حوزه های مختلف پیشرفت داشتیم و با یک خود اتکایی جایگاه خوبی داریم.

شهردار تهران گفت: 137 ایستگاه به جای مانده در شبکه ریلی مترو و از ایستگاه های به جای مانده در خطوط فعلی، عملا نشان می دهد که با افزایش سرعت توسعه مترو، امکان افزایش رفاه شهروندان وجود دارد.

زاکانی گفت: اگر مترو توان 10 میلیون حمل و نقل در روز را داشته باشد، سهم مترو از 30 درصد هم بیشتر می گردد و این امکان را ایجاد می نماید که حمل و نقل ما در سطح زمین به سمت حداقلی سیر کند.

وی گفت: تهران از لحاظ موقعیت جغرافیایی ممتاز است اما همه شلوغی ها و مسائل شهر منجر به سخت شدن زیست مردم می گردد لذا آنچه در شهرداری برای ما مهم است توسعه حمل و نقل عمومی است که در این حوزه هر سه بخش مترو، اتوبوس و تاکسی باید مورد توجه باشند اما مترو از توجه ویژه تری باید برخوردار باشد.

شهردار تهران مطرح نمود: امروز به شکلی در حال برنامه ریزی هستیم تا این فاصله 20 ساله برای تشکیل شبکه ریلی تهران را کاهش دهیم. اگر مشکل منابع نباشد طی 3.5 الی 4 سال امکان تکمیل این خط است.

زاکانی گفت: 7 خط مترو به 150‪0 واگن برای ظرفیت صد درصدی احتیاج دارد. 4 خط به جای مانده نیز باید با امکانات نو آغاز به کار کند.

زاکانی ابراز داشت: کوشش ما این است که به این امر سرعت دهیم و در برنامه خود سقف 6 سال را در نظر گرفته ایم تا شبکه ریلی شهر تهران را تکمیل کنیم. در کنار آن به نوسازی اتوبوس ها و تاکسی ها نیز تاکید داریم.

وی مطرح نمود: امیدواریم تا خاتمه سال با خرید دستگاه های اتوبوس و بازسازی بخش دیگری از آن ها این ناوگان را توسعه بخشیم.

شهردار تهران با اشاره بر حادثه امروز برخورد دو قطار با یک دیگر در خط 5 مترو گفت: کمیسیون سوانح دلیل این حادثه را اعلام خواهد نمود. بیش از 75 درصد بازگشایی این جهت صورت گرفته و احتمالا تا ساعات آینده امکان بازگشایی وجود دارد.

وی افزود: تا غروب امروز با استاده از 150 دستگاه اتوبوس کوشش کردیم تا تبعات حادثه برخوردو دو قطار جبران گردد و این امر نشان از اهمیت خدمت رسانی به مردم دارد.

وی تاکید نمود: ما به شدت احتیاجمند توسعه و تجهیز مترو هستیم و خود را ملکف به حفظ ایمنی این ناوگان و شهروندان می کنیم و در کوششیم تا تسهیلات لازم برای مترو را تهیه کنیم و شرایط نوی برای زیست در تهران رقم بزنیم.

وی افزود: در آستانه یک امر بزرگ خدمت گذاری و اجتماعی هستیم و شاهد توسعه کار در مترو و حمل و نقل خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1197

به "احتیاج به تأمین 1500 واگن برای خدمت رسانی صددرصدی در مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج به تأمین 1500 واگن برای خدمت رسانی صددرصدی در مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید