نرم افزاری در گوشی که فشار خون را محاسبه می نماید

به گزارش اهدا بلاگ، یک شرکت فناوری به تازگی نرم افزاری را طراحی نموده که قادر است فشار خون را از روی چهره محاسبه کند.

نرم افزاری در گوشی که فشار خون را محاسبه می نماید

خبرنگاران -به تازگی یک شرکت فناوری مدعی شده نرم افزاری را طراحی نموده که قادر به محاسبه و تشخیص فشار خون افراد، تنها با استفاده از تصویر چهره فرد است.

شرکت فناوری Binah اعلام نموده گزینه رصد فشار خون را به ابزار های موجود در برنامه خود افزوده است. طبق اعلام این شرکت، با این امکان، می توان فشار خون افراد را تنها با استفاده از تصویر چهره فرد که از طریق دوربین گوشی های هوشمند و یا دوربین لپ تاپ گرفته شده باشد، محاسبه کرد.

دیوید ممن (David Maman) مدیر عامل و از بنیانگذاران شرکت Binah در این باره گفت: ما این برنامه را برای جایگزینی با دستگاه های خانگی که به دور بازو بسته می گردد، طراحی نموده ایم.

تصویری از نرم افزار محاسبه فشار خون

با این حال بر پایه این گزارش، متخصصان گفته اند پیش از تایید این برنامه، بایستی اطلاعات بیشتری از شرکت سازنده این نرم افزار دریافت نمایند.

جردن کوهن استادیار پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا که در زمینه فشار خون بالا تحقیق می نماید، در این باره گفت: استفاده از این تکنولوژی در آینده می تواند امکان پذیر باشد؛ اما ما هنوز شواهدی ندیده ایم که بگوییم این فناوری برای چک کردن فشار خون در حال حاضر قابل اطمینان است.

مقدار گیری فشار خون بدون استفاده از دستگاه های معمول که به دور بازو بسته می شوند، یکی از اهداف طولانی مدت متخصصان قلب و شرکت های فناوری بوده است که در صورت تحقق، با حذف یک مرحله، افراد می توانند فشار خون خود را به راحتی در خانه نیز بسنجند و این برای افرادی که دارای بیماری های قلبی هستند، امری مفید به شمار می رود.

منبع: پایگاه The Verge

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1210

به "نرم افزاری در گوشی که فشار خون را محاسبه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزاری در گوشی که فشار خون را محاسبه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید