مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز

به گزارش اهدا بلاگ، موضوع دیگری که در خصوص پروانه و جواز ساخت و ساختمان مهم است، مدت زمان اعتبار آن است. در کل این پروانه از تاریخ صدور به مدت 2 سال اعتبار خواهد داشت. در این مجوز بر اساس متراژ زمین، مدت زمان لازم برای احداث بنا نیز تعیین می شود.

مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز

بعد از این که با انواع پروانه های ساختمانی آشنا شدید به سراغ معرفی انواع مدارک و مستندات مورد نیاز برای صدور پروانه ساخت ساختمان در مناطق شهری می رویم.

در این مرحله از مراحل اداری ساخت ساختمان و صدور پروانه باید تایید مدارک مرتبط با چهار رشته سازه، معماری، برق و مکانیک را که در مرحله قبل تحویل دفاتر خدمات شهری داده اید را بگیرید.

در بعضی از شهرهای بزرگ مثل تهران طرح تفصیلی اجرا می شود یعنی قوانین ساخت و ساز در هر نقطه شهر تعیین شده است. بعد از بازدید کارشناس شهرداری، نوبت به بررسی گزارش مأمور فنی و کاربری ملک می رسد. بر همین اساس طرح تفصیلی کاربری ملک در طرح جامع و تفصیلی شهر تعیین می شود.

در گام بعدی شهرداری دستور لازم مبنی بر تهیه نقشه را به شما می دهد. در فرآیند تهیه نقشه باید ابعاد و مساحت دقیق زمین بعد از اجرای اصلاحات احتمالی شهرداری تعیین شود.

در گام بعدی باید به عقد قرارداد با ناظر اقدام کنید. سپس باید برگه های سهمیه و قرارداد به منظور تکمیل پیش نویس پروانه به دفاتر خدمات شهری تحویل داده شود. بعد از آن باید مدارک تعهد رعایت اصلاحی و تعهد اخذ تأییدیه نما توسط شما به عنوان مالک تکمیل شود.

منبع مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز

انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1098

به "مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید