تور ارزان گوانجو: معرفی فرودگاه بین المللی بایون گوانجو

به گزارش اهدا بلاگ، آشنایی با فرودگاه بین المللی بایون گوانجو | Guangzhou Baiyun International Airport

امروز می خواهیم یکی از فرودگاه های معروف، اصلی و پر رفت و آمد کشور پهناور چین را به شما معرفی نماییم، فرودگاه بین المللی بایون گوانجو (Guangzhou Baiyun International Airport). این فرودگاه علاوه بر تمام صفاتی که در خط بالا برایش نقل کردیم، فرودگاهی بسیار زیبا نیز هست. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر تاریخچه این فرودگاه، اطلاعات، ترمینال ها، راه های دسترسی و امکانات این فرودگاه را به اتفاق یکدیگر مورد آنالیز قرار دهیم.

تور ارزان گوانجو: معرفی فرودگاه بین المللی بایون گوانجو

با تور ارزان گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

تاریخچه فرودگاه بین المللی بایون گوانجو

همانطور که در مقدمه نیز اشاره نمودیم این فرودگاه به عنوان یکی از اصلی ترین و حتی زیبا ترین فرودگاه های چین از منظر معماری محسوب می شود.

فرودگاه بین المللی گوانجو در تاریخ 5 آگوست سال 2004 میلادی در 28 کیلومتری شهر گوانجو و در ناحیه هوادو و بایون ساخته و افتتاح شد.

زمانی که فرودگاه تازه گوانجو در این شهر افتتاح گشت، کاملا فرودگاه قدیمی چین در این منطقه تعطیل شد.

برای این که فرودگاه تازه بتواند رشد و توسعه بیشتری نیز پیدا کند، بیشتر پروازهای اصلی به این فرودگاه منتقل شد و سعی بر غلبه بر محدودیت های این فرودگاه شد.

فرودگاه بایون گوانجو مساحتی تقریبا 5 برابر فرودگاه قدیمی این منطقه دارد.

این افزایش مساحت در برابر مشکل فرودگاه قدیمی که مشکل فضا برای مسافران را داشت، حل نمود و به این صورت یکی از مسائل فرودگاه قدیمی را مرتفع ساخت.

فرودگاه بین المللی بایون گوانجو شامل 3 باند فرودگاهی است که 2 باند آن به طول 3800 متر و یک باند آن 3600 متر طول دارد.

و اما باند سوم این فرودگاه، طولی برابر با 3800 متر طول و 60 متر عرض دارد که 11 سال پس از افتتاح رسمی فرودگاه یعنی در تاریخ 5 فوریه سال 2015 به بهره برداری و استفاده رسمی برسد که البته قرار بود آغاز پروژه ساخت این فرودگاه در سال 2012 باشد که البته بنا به دلایلی به سال 2015 موکول شد.

طبق پیش بینی های آماری و مهندسی در همین سالو جاری یعنی در سال 2018 به بهره برداری می رسد. باند شماره 3 فرودگاه بین المللی بایون گوانجو این امکان را برای مجموعه فرودگاهی به وجود می آورد که 80 میلیون مسافر و 2.5 میلیون تن محموله در این فرودگاه سالانه به طور میانه جا به جا نماید.

فرودگاه بایون گوانجو، یکی از شلوغ ترین و اصلی ترین فرودگاه های کشور چین به شمار میرود، که در حال حاضر به عنوان قطب اصلی بسیاری از شرکت های هواپیمایی همانند: هواپمایی شِنزِن، شرکت هواپیمایی چین جنوبی، 9 Air، هاینان و اکسپرس فدکس محسوب می شود.

ظرفیت فعلی فرودگاه برابر با 45 میلیون مسافر در سال می باشد که بر اساس طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و با افتتاح باند 3 و چندین ظرفیت دیگر، تا سال 2020 ظرفیت آن به 2.5 برابر ظرفیت فعلی برای پذیرش پرواز، مسافر و قبول بار می رسد.

برای ساخت این فرودگاه مدرن و زیبا هزینه ای بالغ بر 19.8 میلیارد یوان چین اختصاص و صرف شد. دلیل این که این فرودگاه را به نام بایون نام گذاری نموده اند ای است که در نزدیکی فرودگاه، یکی از کوه های بسیار معروف و البته زیبای کشور چین، به نام بایون (Baiyun) قرار گرفته است که در زبان چینی به معنای ابر سفید است و از این رو برای نام گذاری این فرودگاه از نام این کوه الهام گرفته شده است.

از جمله افتخارات و القابی که این فرودگاه در طول این سال های فعالیتش نصیبش شده است این است که در سال 2007 به عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه چین از نظر حمل بار شناخته شده است، در سال 2015 با جا به جایی بیش از 55 میلیون نفر مسافر، سومین فرودگاه پر رفت و آمد شد، در سال 2015 به عنوان هفدهمین فرودگاه پر رفت و آمد دنیا از نظر ترافیک مسافری شناخته شد، از نظر حمل بار نیز به عنوان سومین فرودگاه پر رفت و آمد چین شناخته شد و در آخر نیز در همان سال 2015 از نظر ترافیک مسافربری به عنوان نوزدهمین فرودگاه پر رفت و آمد دنیا شناخته شد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی بایون گوانجو

نام فرودگاه بین المللی بایون گوانجو: Guangzhou Baiyun International Airport

کد یاتا: CAN

کد ایکائو: ZGGG

نوع فرودگاه: همگانی

ارتفاع از سطح دریا: 15 متر

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی بایون گوانجو: www.baiyunairport.com

ترمینال های فرودگاه بین المللی بایون گوانجو

فرودگاه بین المللی بایون گوانجو دارای 3 ترمینال اصلی AوBوC می باشد. از نظر تمرکز خدمات در 2 ترمینیال اول خدمات بیشتری علی الخصوص در زمینه چک این های امنیتی صورت می پذیرد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی بایون گوانجو

برای این که از این فرودگاه به مرکرز شهر بروید راه های زیادی در پیش روی شماست که بسیار راحت نیز هست.

برای این که با مترو مسافرت کنید، می توانید به طبقه پایین ترمینال اصلی فرودگاه بروید و با خط 3 مترو که به بیشتر مسیرهای بسیاری نیز دسترسی دارد، به مقصد مورد نظر خود برسید.

علاوه بر مترو، شما می توانید از ایستگاه های اتوبوس و تاکسی که در مقابل درب های ترمینال قرار دارند برای رسیدن به مقصد خود استفاده نمایید.

امکانات فرودگاه بین المللی بایون گوانجو

در این فرودگاه و در ترمینال های آن می توایند به امکنات زیادی دسترسی داشته باشید که در ادامه ما برای شما این امکانات را نام می بریم:

  • مراکز تجاری مختلفی که بیشتر آن ها شامل برندهای پرطرفدار نیز هستند. از جمله این مراکز تجاری می توان به مرکز تجاری گلدن سنتر اشاره نمود.
  • در این فرودگاه خدمات اینترنت برای همگان به صورت رایگان دردسترس است.
  • دستگاه های خودپرداز و صرافی های مختلف
  • خدمات پزشکی و اورژانس شبانه روزی در این فرودگاه حضور دارد.
  • ایستگاه های شارژ تلفن همراه با امکانات مناسب و مختلف
  • در نزدیکی این فرودگاه مسافرینی که قصد دارند اقامتگاهی نزدیک به آن داشته باشند، این امکان فراهم شده است که هتل های مختلفی همانند هتل پلمن لایون که تنها 6 دقیقه با این فرودگاه فاصله دارد و بعلاوه همه امکانات مورد نظر و مناسب برای اقامت مسافران را دارد، فراهم شود.
منبع: الی گشت
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1200

به "تور ارزان گوانجو: معرفی فرودگاه بین المللی بایون گوانجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گوانجو: معرفی فرودگاه بین المللی بایون گوانجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید