مردم روزانه چند ساعت آنلاین هستند و محبوب ترین رسانه های اجتماعی کدامند؟

به گزارش اهدا بلاگ، یورونیوز: کاربران دنیای رسانه های اجتماعی روزانه به طور میانه دو ساعت و 27 دقیقه از زمان خود را صرف بازدید از این رسانه ها می نمایند که این زمان در یکسال گذشته 2 دقیقه افزوده شده و بدین معناست که کاربران اینترنت در دنیا در سال 2022 بیش از 4 تریلیون ساعت را صرف استفاده از رسانه های اجتماعی خواهند کرد.

مردم روزانه چند ساعت آنلاین هستند و محبوب ترین رسانه های اجتماعی کدامند؟

بر پایه گزارش دنیای فضای دیجیتال در سال 2022، بیش از دو سوم (67.1 درصد) از جمعیت دنیا (7.91 میلیارد نفر) در حال حاضر از تلفن همراه استفاده می نمایند و تعداد کاربران منحصر به فرد آن در شروع امسال میلادی به 5.31 میلیارد نفر رسیده است. این تعداد در طول یکسال گذشته 95 میلیون نفر، معادل 1.8 درصد رشد نموده است.

تعداد کاربران اینترنت در دنیا نیز در ژانویه سال 2022 به 4.95 میلیارد نفر رسیده که نشان دهنده ضریب نفوذ اینترنت در میان 62.5 درصد از کل جمعیت دنیا است. داده های این گزارش نشان می دهد که تعداد کاربران اینترنت 192 میلیون نفر (4 درصد) در یک سال گذشته رشد داشته است.

بر پایه این گزارش، در ژانویه 2022، 4.62 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر دنیا وجود دارد. این رقم برابر با 58.4 درصد از کل جمعیت دنیا است. البته باید مدنظر داشت که کاربران رسانه های اجتماعی ممکن است نشان دهنده افراد منحصر به فرد نباشند.

کاربران دنیای رسانه های اجتماعی در طول 12 ماه گذشته بیش از 10 درصد رشد داشته است و 424 میلیون کاربر تازه فعالیت در رسانه های اجتماعی را در طول سال 2021 شروع نموده اند. این بدان معناست که طی یک سال گذشته، به طور میانه روزانه بیش از 1 میلیون کاربر یا 13.5 کاربر تازه در هر ثانیه به کاربران رسانه های اجتماعی اضافه شده است.

این گزارش حاکیست که شمار کاربران شبکه های اجتماعی در حال حاضر 3.1 برابر بیشتر از 1.48 میلیارد کاربر ثبت شده در سال 2012 است.

در مقایسه با گزارش سال پیش، اینستاگرام از نظر محبوبیت در میان کاربران 16 تا 64 ساله اینترنت از فیسبوک پیشی گرفته و جایگاه دوم را در رتبه بندی دنیای کسب نموده است.

با این حال، فاصله محبوبیت این دو رسانه اجتماعی هنوز به هم نزدیک است. 14.8 درصد از کاربران دنیای اینترنت اینستاگرام را به عنوان پلتفرم مورد علاقه خود می شناسند، در حالی که این نرخ برای فیسبوک 14.5 درصد است؛ هر چند که فیسبوک در میان شبکه های اجتماعی همچنان بیشترین تعداد کاربر عضو را در دنیا دارد.

با این حال، یکی دیگر از پلتفرم دیگر شرکت متا یعنی واتس اپ در صدر رتبه بندی دنیای واقع شده است و 15.7 درصد از کاربران اینترنت اپلیکیشن پیغام رسان را به عنوان پلتفرم اجتماعی مورد علاقه خود در ژانویه سال 2022 انتخاب نموده اند.

بر پایه این گزارش، کاربران اینترنت روزانه 6 ساعت و 58 دقیقه از زمان خود را صرف استفاده از اینترنت می نمایند و به اصطلاح آنلاین هستند. این زمان در مقایسه با یکسال پیش 1 درصد افزایش یافته است.

منبع: انتخاب
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1378

به "مردم روزانه چند ساعت آنلاین هستند و محبوب ترین رسانه های اجتماعی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم روزانه چند ساعت آنلاین هستند و محبوب ترین رسانه های اجتماعی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید