قطع نشدن جریان آموزش اولویت آموزش وپرورش است

به گزارش اهدا بلاگ، مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدرسه ها در این شرایط حساس اولویت نخست حفظ سلامتی دانش آموزان و قطع نشدن جریان آموزش است.

قطع نشدن جریان آموزش اولویت آموزش وپرورش است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علیمراد کرمی سه شنبه 13 اسفند در نشست ویدئو کنفرانس با شورای معاونین و مدیران و روسای آموزش وپرورش شهرستان و مناطق 18 گانه استان بوشهر اضافه نمود: با افزایش اطلاعات، کاهش اضطراب و رعایت نکات بهداشتی می توان از بیماری کرونا با همکاری فرهنگیان و خانواده ها پیشگیری و از این بحران عبور کرد.

وی اضافه نمود: برای ارتقا کیفیت سلامت و بهداشت مدارس همه مدرسه های استان بوشهر ضدعفونی شده است.

کرمی اعلام کرد: همچنین برای افزایش اطلاعات فرهنگیان یک دوره ضمن خدمت با عنوان پیشگیری از بیماری های تنفسی حاد در چهار کلاس و با ظرفیت 6 هزار نفر برنامه ریزی شده است که تا به امروز پنج هزار فرهنگی استان بوشهر در این دوره ثبت نام نموده اند.

وی ادامه داد: باوجود تعطیلی مدرسه ها اما با کوشش همه معلمان با استفاده از شبکه های اجتماعی و بستر اینترنت جریان آموزش در استان بوشهر قطع نشده است و مدیران مدارس متناسب با این شرایط بحرانی و بر اساس امکانات موجود، با برنامه ریزی زمینه استفاده معلمان از امکانات مدرسه برای تدریس مجازی را فراهم تا به شرایط آموزشی دانش آموزان لطمه ای وارد نشود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر اضافه نمود: برای استمرار فعالیت یادگیری و جبران بخشی از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان به دلیل تعطیلی ناشی از انتشار ویروس کرونا برنامه های آموزش به صورت زنده و از هفته آینده به صورت ضبط شده از شبکه آموزش در حال پخش است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر نیز به منظور دسترسی بیشتر دانش آموزان و همکاران به محتوای آموزشی و فیلم های آموزشی، اقدام به راه اندازی تلویزیون اینترنتی برای پخش زنده فیلم های آموزشی با تدریس آموزگاران، دبیران و هنرآموزان برگزیده استانی شده است.

کرمی تأکید کرد: اگر در روستا یا مناطقی اینترنت وجود ندارد، معلمان برای قطع نشدن فرایند آموزش به آن روستا اعزام شوند.

وی گفت: بنای ما معلم محوری است. سرگروه های آموزشی بر فعالیت مجازی معلمان نظارت نموده و ابتکارات و خلاقیت ها را رصد نمایند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: در این ایام که دانش آموزان در منزل هستند انتظار می رود اولیا در فرایند آموزش مشارکت بیشتری داشته باشند.

241 هزار دانش آموز در قالب هشت هزار و 287 کلاس درس در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 4

به "قطع نشدن جریان آموزش اولویت آموزش وپرورش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع نشدن جریان آموزش اولویت آموزش وپرورش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید