فیلم خاکسپاری؛ داستان جسد هیتلر و ارتش گرگینه ها

به گزارش اهدا بلاگ، فیلم خاکسپاری (Burial) داستان گروهی از نیرو های روسی است که باید از دل جنگل هایی پر از خطر و وحشت عبور نمایند و محموله ای مهم را از آلمان به روسیه برسانند.

فیلم خاکسپاری؛ داستان جسد هیتلر و ارتش گرگینه ها

خبرنگاران | فیلم خاکسپاری حال و هوایی رازآلود و وهم آور دارد و در عین حال یک اکشن مهیج هم هست. این فیلم واقعا خلاقانه است و ایدۀ تازه و مجذوب نماینده خودش را به شکلی پرانرژی و منسجم به مخاطب ارائه نموده است. شاید بگردد گفت این فیلم ترسناک هم هست؛ اما ترس و وحشت این فیلم از جنس فیلم های معمول ژانر ترسناک نیست بلکه ترس از واقعیت خشن و بی رحم جنگ است.

به گزارش فرارو؛ داستان فیلم در سال 1991 آغاز می گردد. زنی نسبتا مسن در خانه اش نشسته و تلویزیون دیدن می نماید. ناگهان یک مرد وارد خانه می گردد و به او حمله می نماید. اما پیرزن مرد را شکست می دهد و دست و پای او را می بندد. این سکانس غیرمنتظره و عجیب، آغاز جالبی برای داستان فیلم است. وقتی پیرزن آغاز به تعریف کردن داستانش برای مرد مهاجم می نماید، ما هم همراه با داستان او به گذشته می رویم؛ به سال 1945 و روز های پایانی جنگ جهانی دوم.

این زن که برانا نام دارد در این سال عضو گروهی از نیرو های روسیه است که یک ماموریت بسیار مهم و سری را به عهده دارند. آن ها مامورند که بقایای جسد هیتلر را از آلمان به روسیه برسانند. فقط سه نفر در این گروه می دانند که دارند چه چیزی را حمل می نمایند و برانا یکی از این سه نفر است. این ماموریت قواعد خیلی سختی دارد. مثلا آن ها باید هر شب موقع اتراق کردن، بقایا را که در یک صندوق چوبی واقع شده است زیر خاک دفن نمایند. این قواعد سفت و سخت باعث اعتراض برخی از اعضای گروه شده.

اما تنش ها و اضطراب ها زمانی به اوج می رسد که این گروه یک شب در کنار روستایی کوچک اقامت می نمایند و در آنجا مورد حملۀ گرگینه ها قرار می گیرند؛ البته این ها گرگینه های واقعی نیستند بلکه گروه هایی از کماندو های بسیار ماهر آلمانی هستند که وحشت حضورشان کمتر از وحشت گرگینه ها نیست. در این اوضاع برانا باید با تمام توانش برای موفقیت ماموریتی که دارند کوشش کند.

یکی از نکات درخشان فیلم خاکسپاری این است که به مخاطبش نشان می دهد در زمان جنگ، آدم های واقعی حتی از گرگینه های افسانه ای هم ترسناک ترند. این فیلم به درون میدان های بزرگ نبرد قدم نمی گذارد اما در همین تصویری که از حاشیۀ جنگ نشان می دهد، هول و هراس عمیق آن را خیلی خوب به تصویر می کشد.

حرکات و زوایای دوربین بی نقص و حرفه ای هستند؛ نورپردازی صحنه ها بسیار مجذوب نماینده است و چشم انداز های جنگلی فیلم هم عمیقا رازآلود و تاثیرگذار جلوه می نمایند؛ در کل، جلوۀ بصری فیلم واقعا تحسین برانگیز و دیدنیی است. ریتم فیلم هم شتاب بسیار مناسب و گیرایی دارد و هرگز بیننده را خسته نمی نماید. به همۀ این نکات مثبت باید درخشش بازیگران فیلم و خصوصا شارلوت وگا را هم افزود که با حضور جدی و با اعتماد به نفسش، مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد.

فیلم خاکسپاری شاید خیال انگیز و فانتزی نباشد و بر خلاف میل خیلی از ما، گرگینه ها واقعی نداشته باشد؛ اما فیلم قوی و پرکششی است که ما را به عمق یکی از واقعی ترین ترس های این جهان می برد؛ ترس از جنگ و کشتار.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو
  • کارگردان: بن پارکر (Ben Parker)
  • بازیگران: شارلوت وگا (Charlotte Vega)، تام فلتون (Tom Felton) و دیگران
  • تاریخ انتشار: 11 شهریور
منبع: فرادید
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1327

به "فیلم خاکسپاری؛ داستان جسد هیتلر و ارتش گرگینه ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "فیلم خاکسپاری؛ داستان جسد هیتلر و ارتش گرگینه ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم خاکسپاری؛ داستان جسد هیتلر و ارتش گرگینه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید