تور ارزان مجارستان: فرودگاه بین المللی بوداپست، مجارستان

به گزارش اهدا بلاگ، فرودگاه بین المللی بوداپست فرانتس فهرست (Budapest Ferenc Liszt) که به افتخار فرانتس فهرست، از بزرگ ترین آهنگ سازان دوره رمانتیک، نام گذاری شده مهم ترین فرودگاه مجارستان است.

تور ارزان مجارستان: فرودگاه بین المللی بوداپست، مجارستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

بوداپست، مرکز مجارستان، مرکز علمی، فرهنگی و مالی این کشور و مقصدی عالی برای علاقه مندان به اکتشاف است. در هر گوشه ای از این شهر، جاذبه ای تاریخی یا فرهنگی، توجه گردشگران را به خود جلب می نماید. بوداپست را باید به خاطر معماری دیدنی، تاریخ پرفراز و نشیب و غذاهای لذیذش دوست داشت. شهری که در هر کوچه و خیابانش، نشانی از تاریخ و فرهنگ مردمی مهمان نواز دیده می گردد؛ از آثار تاریخی و دیدنی های معماری گرفته تا موزه های مجذوب کننده و پارک های زیبا.

معرفی فرودگاه

فرودگاه بین المللی بوداپست که به افتخار پیانیست و آهنگ ساز معروف مجارستانی یعنی فرانتس فهرست نام گذاری شده ،در سال 1938 ساختش آغاز شد. در حال حاضر این فرودگاه با جابه جایی بیش از 13 میلیون مسافر در سال پررفت و آمد ترین و مهم ترین فرودگاه مجارستان به شمار میرود.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: BUD
  • کد ایکائو: LHBP
  • ارتفاع از سطح دریا: 151متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Wizz Air
  • فاصله هوایی تا تهران: 2970 کیلومتر معادل حدودا 4:30 (در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و بوداپست صورت نمی گیرد)

پایانه ها

ساختمان اصلی فرودگاه از 4 قسمت تشکیل شده است:

  • پایانه 1 که از سال 2012 خارج از سرویس است
  • پایانه 2A که برای پروازهای داخل منطقه شنگن استفاده می گردد
  • پایانه 2B که برای پروازهای خارج از منطقه شنگن استفاده می گردد
  • اسکای کورت (Sky Court) که شامل سالن انتظار و محوطه فروشگاه ها می گردد و دو پایانه 2A و 2B را به یکدیگر وصل می نماید

در سال 2012 مسئولان فرودگاه به علت ترافیک پایین پایانه 1 و ظرفیت اضافه پایانه 2 و بعلاوه صرفه جویی در هزینه ها تصمیم به بستن پایانه 1 گرفتند.

بخش اسکای کورت یک سازه مدرن بین پایانه 2A و 2B است که از 5 بخش تشکیل شده است. به علاوه بخش کنترل امنیت مسافران به همراه کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های تازه به این ساختمان منتقل شده است. با افتتاح اسکای اسکورت ظرفیت گنجایش فرودگاه بوداپست به 11 میلیون مسافر در سال ارتقا یافت.

پایانه 2A که همان پایانه قدیمی 2 است، در سال 1985 به صورت اختصاصی برای پروازهای منطقه شنگن افتتاح شد. این پایانه در اواخر سال 1998 به 2A تغییر نام داد.

پایانه 2B که مخصوص پروازهای خارج از منطقه شنگن است، در سال 1998 افتتاح شد. بعلاوه میز چک-این (check-in) پرواز های خطوط هوایی مقرون به صرفه قیمت نیز در این پایانه قرار گرفته است.

از امکانات فرودگاه می توان به اینترنت وای فای رایگان، دستگاه خودپرداز (ATM)، تبدیل ارز، دفتر پست، رستوران ، بسته بندی چمدان ها، پارکینگ، بخش اطلاعات و اجاره ماشین اشاره نمود.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه بین المللی بوداپست در فاصله 16 کیلومتری مرکز شهر بوداپست قرار گرفته است

راه های دسترسی

یکی از برترین راه های دسترسی به شهر از فرودگاه اتوبوس است. برای این کار کافی است یکی از اتوبوس های 100E را پیدا کنید و سوار شوید. اتوبوس ها به صورت متناوب هر 30 دقیقه وارد ایستگاه می شوند. ساعت کاری آن ها نیز بین 4 صبح تا 1 بامداد است. مدت زمان رسیدن به مرکز شهر با اتوبوس حدودا 35 دقیقه و قیمت بلیط نیز حدود 3 یورو است.

روش دیگر تاکسی است که در مقابل درب پایانه قرار دارند و با پرداخت 23 یورو می توانید از طریق تاکسی به مرکز شهر بروید. مدت زمان این جابه جایی 35 دقیقه است.

اطلاعات پرواز

در حال حاضر پرواز مستقیم از تهران به بوداپست صورت نمی گیرد.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1146

به "تور ارزان مجارستان: فرودگاه بین المللی بوداپست، مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مجارستان: فرودگاه بین المللی بوداپست، مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید