فرق ویزای مولتی کانادا با ویزای سینگل چیست؟

به گزارش اهدا بلاگ، ویزای کانادا مجوز ورود به این کشور زیبا و پرطرفدار است. اما کانادا راه های مختلفی را برای دریافت ویزا، پیش روی متقاضیان سفر به این کشور قرار داده است که دریافت ویزای مولتی کانادا و ویزای سینگل را شامل می گردد. تعریف و تفاوت های این دو نوع ویزا مطالبی هستند که در ادامه می خوانیم.

فرق ویزای مولتی کانادا با ویزای سینگل چیست؟

انواع مختلف دارد اما یک نقطه مشترک در تمام آنها دیده می گردد، اینکه متقاضیان ویزا با دریافت هر کدام از انواع ویزا می توانند برای خرید اقدام نموده و به هر نقطه این کشور پهناور سفر نمایند. در این مطلب می خواهیم با دو نوع ویزای مولتی کانادا و ویزای سینگل آشنا شویم.

ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا نوعی ویزاست که دارندگان آن مجاز هستند نه فقط برای یک بار بلکه تا چندین سال هر چند بار که می خواهند به کانادا سفر نمایند. از مزیت باعث شده تا ویزای مولتی در میان ویزاهای کانادا بسیار پرطرفدار باشد.

در واقع ویزای مولتی را می توان نوعی ویزای موقت نیز نامید. چرا که به افراد این امتیاز را می دهد تا 10 سال به دریافت مجدد ویزای کانادا و پشت سر گذاشتن مراحل طولانی آن برای سفر به این کشور احتیاجی نداشته باشند.

اما رفت و آمد به کشورکانادا با ویزای مولتی نیز شرایط و محدودیت های خود را دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • ویزای مولتی پل کانادا 10 ساله می باشد اما برای ایرانیان به دلیل محدویت 5 ساله بودن اعتبار پاسپورت به صورت 5 ساله صادر می گردد. (در واقع اعتبار ویزای مولتی به اعتبار پاسپورت شخص متقاضی بستگی دارد پس پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام برای دریافت ویزای کانادا اعتبار پاسپورت خود را چک کنید)
  • افراد با داشتن ویزای مولتی پل می توانند در هر بار ورود تا 6 ماه در خاک کانادا اقامت داشته باشند. بعد از 6 ماه باید حتی برای چند ساعت خاک کانادا ترک نموده و مجددا به کشور وارد شوند. البته افرادی که دارای تمکن اقتصادی بوده و می توانند از عهده اقامت خود در کانادا بر آیند می توانند با نزدیک شدن به 6 ماه درخواست اقامت را تمدید نمایند. (درخواست تمدید اقامت تا 3 بار امکان پذیر می باشد و فرد می تواند در مجموع 18 ماه به صورت متوالی در کانادا اقامت داشته باشد)
  • افرادی که سابقه چندین بار سفر به کانادا را داشته اند (ویزای سینگل دریافت نموده اند) و والدین و یا پدربزرگ ها و مادربزرگ های بازنشسته ای که قبلا برای مهاجرت به وسیله فرزندان خود اقدام نموده اند می توانند برای دریافت ویزای مولتی پل تقاضا دهند.

ویزای سینگل کانادا

ویزای سینگل یا یک بار ورود کانادا برای مدت زمان محدود و تاریخ معین صادر می گردد. در واقع دارندگان این ویزا مجاز هستند یک بار به کانادا سفر نموده و پس از اتمام اعتبار ویزا خاک کانادا را ترک نمایند.

این ویزا معمولا برای افرادی که قصد شرکت در کنفرانس، دوره های ورزشی، همایش های فرهنگی یا توریستی با برنامه سفر معین به کانادا را دارند صادر می گردد.

افراد دارنده ویزای سینگل می توانند قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزا خاک کانادا را ترک نمایند اما حتی اگر تاریخ ویزا همچنان معتبر باشد هم اجازه ورود دوباره به کانادا را نداشته و بایستی مجددا برای دریافت ویزا اقدام نمایند.

در واقع با یک بار ورود به کانادا ویزا از اعتبار ساقط می گردد.

مدارک مورد نظر برای دریافت ویزای کانادا

مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای مولتی کانادا و ویزای سینگل مشترک می باشد. فقط هنگام تکمیل فرم بایستی نوع ویزای درخواستی خود را انتخاب کنید. لازم به یادآوری است که داشتن سابقه سفر در مثبت بودن جواب ویزای متقاضیان مولتی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

  • یک قطعه عکس 5/3 در 5/4 رنگی جدید با زمینه سفید
  • اصل گذرنامه فعلی و اصل کلیه گذرنامه های قبلی
  • شناسنامه به صورت ترجمه شده
  • سند ازدواج به صورت ترجمه شده
  • ترجمه اسناد ملکی همچون خانه، مغازه و زمین
  • گواهی تمکن اقتصادی ترجمه شده از بانک به همراه پرینت گردش حساب در4 ماه گذشته مهمور به مهر بانک و به نام متقاضی
  • ترجمه گواهی اشتغال به کار برای متقاضی به همراه ترجمه روزنامه رسمی شرکت و یا پروانه کسب
  • ترجمه گواهی اشتغال به کار همسر
  • ترجمه بیمه متقاضی و همسر
  • دعوت نامه رسمی و معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • مدارک پزشکی (در موارد خاص)

پس از تکمیل مدارک ذکر شده می توانید به وسیله وب سایت رسمی سفارت کانادا مدارک خود را بارگذاری نموده و ارسال کنید. از آنجایی که تکمیل فرم سفارت و بارگذاری مدارک از مراحل مهم و تخصصی دریافت ویزای کانادا است، همکاران ما در واحد ویزا از ابتدا تا پایانی فرایند ویزا شما را همراهی خواهند کرد.

مدت زمان صدور ویزای مولتی و سینگل کانادا

بر طبق اعلام رسمی سایت سفارت کانادا جواب ویزای کانادا حداقل 2 و حداکثر 18 هفته به طول می انجامد، البته گفتنی است که این بازه زمانی دقیق و صد در صدی نیست. طبق تجربیات آژانس هواپیمایی خبرنگاران در این زمینه، در بعضی از موارد جواب ویزا سریع تر از زمان پیش بینی شده و در موارد دیگر بیش از 18 هفته به طول انجامیده است.

نکته مهم اینکه مدت زمان صدور ویزای مولتی کانادا و ویزای سینگل برای متقاضیان هر دو ویزا یکسان است.

در پایان یادآور می شویم کارشناسان خبره ما در واحد ویزای کانادا تمام مهارت و دانش خود را بکار می گیرند تا زمان را مدیریت نموده و تمامی اقدامات لازم را برای دریافت نتیجه بهتر انجام دهند.

بیشتر بخوانید …

قیمت ویزای کانادا چقدر است؟

با ویزای کانادا به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

ارائه چه مدارکی شانس دریافت ویزای کانادا را بیشتر می نماید؟

شرایط دریافت ویزای کانادا در دوره کرونا

هر آنچه که باید درباره سوپر ویزا کانادا بدانید

مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای توریستی کانادا

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 753

به "فرق ویزای مولتی کانادا با ویزای سینگل چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرق ویزای مولتی کانادا با ویزای سینگل چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید