تمام تغییرات ناتو؛ قسمت هفتم رئالیتی شوی ناتو با ساختاری متفاوت منتشر شد

به گزارش اهدا بلاگ، در قسمت هفتم رئالیتی شوی ناتو با تغییرات بنیادینی نسبت به قسمت های قبل روبه رو بودیم.

تمام تغییرات ناتو؛ قسمت هفتم رئالیتی شوی ناتو با ساختاری متفاوت منتشر شد

قسمت هفتم رئالیتی شوی ناتو دوشنبه 15 خرداد 1402 به وسیله پلتفرم فیلم نت منتشر شد. آن چه باعث غافلگیری مخاطبان این قسمت از رئالیتی شوی فیلم نت شد، تغییرات اساسی اتفاق افتاده در بازی بود. در این مطلب به آنالیز تمام تغییرات اتفاق افتاده در ناتو و تاثیر هر کدام از این تغییرات بر روند مسابقه می پردازیم.

تغییر مالی

تا پیش از قسمت هفتم ناتو، در ابتدای هر مسابقه ژتون هایی با ارزش مجموع 50 میلیون تومان روی میز قرار داشت که به ازای هر پاسخ درست بازیکنان 5 میلیون تومان به مبلغ جایزه افزوده و به ازای هر پاسخ غلط 5 میلیون تومان از آن کم می شد. اما طبق الگویی که قرار است از قسمت هفتم به بعد به روال ثابت برنامه تبدیل گردد، در ابتدا هیچ مبلغی روی میز قرار ندارد، به ازای هر پاسخ درست ده میلیون تومان به مبلغ جایزه افزوده خواهد شد و پاسخ های غلط از مبلغ جایزه کم نخواهند کرد.

به نظر می رسد که سود این تغییر به بازیکنان مسابقه می رسد. طبیعتا آگاهی تماشاگر از این که هر پاسخ غلط مبلغی از جایزه کم خواهد نمود، به جذابیت کار اضافه می کرد و حالا بخشی از هیجان بازی کم رنگ تر شده است. با این وجود شاید روش فعلی، منصفانه تر از الگوی پیشین باشد. با توجه به جنس سوالات (که عموما سخت و عجیب هستند) کم شدن مبلغی به ازای هر پاسخ غلط، می توانست تاوان سنگینی برای پاسخ ندادن به این سوالات غیرمعمول محسوب گردد! از سوی دیگر، این تغییر احتمالا به افزایش ریسک پذیری بازیکنان منجر خواهد شد و شاید همین امر بتواند جذابیت بازی را افزایش دهد.

تغییر در نحوه بازی بازیکنان

طبیعتا اولین نکته ای که هنگام تماشای قسمت هفتم ناتو در رابطه با بازیکنان به چشم می آید، 5نفره شدن مسابقه است. بنابراین تعداد بازیکنان حذف شده به وسیله ناتو از سه نفر در هر قسمت به دو نفر کاهش یافته است. جدا از آن، شاهد تغییرات مهم دیگری هم هستیم. از یک طرف محمدرضا علیمردانی در میانه های قسمت هفتم شرح می دهد که از این به بعد اگر ناتوی مسابقه در رسیدن بازیکنان به پاسخ درست حداقل 4 پرسش مطرح شده کوششی نکند، حتی اگر در پایان شناسایی هم نگردد هم ممکن است جایزه را دریافت نکند. از سوی دیگر شکل حذف گزینه یا هدایت های دیگر هم تغییر نموده است. تا کنون معیار کمک گرداننده به بازیکنان چندان تعیین نبود. اما حالا این امر بر اساس چالش انجام می گیرد؛ به این معنی که هر بار بازیکنان احتیاج به هدایت داشته باشند، گرداننده چالشی را مطرح می نماید که بازیکنان باید از پس آن برآیند و در این صورت می توانند از کمک بهره مند شوند.

در نحوه فعالیت گرداننده هم تغییرات مهمی دیده می گردد. در قسمت هفتم ناتو شاهد این بودیم که محمدرضا علیمردانی بیش از قسمت های قبل با بازیکنان وارد کنش وواکنش شده و در حدس زدن ناتوی مسابقه مشارکت می نماید.

می توان گفت برترین تغییرات ناتو در همین بخش اجرا شده است. بخشی از نقاط ضعفی که در قسمت های قبلی ناتو قابل مشاهده بود حالا حذف شده یا به شکل محسوسی کاهش یافته است و می توان امیدوار بود که از این به بعد با مسابقه قاعده مندتری روبه رو باشیم.

تغییر در ساختار مسابقه

ناتو تا به امروز مسابقه ای بود که بیشتر بر شناخت پیشین بازیکنان از یکدیگر و توانایی آنها در خنداندن همدیگر و تماشاگران پایدار بود و تماشاگر معمولا نقش فعالانه ای در ماجرا نداشت. اما در قسمت هفتم، شاهد نزدیک شدن آشکار ناتو به الگوهایی هستیم که در رئالیتی شوهای مبتنی بر بازی مافیا (به طور ویژه پدرخوانده) مشاهده نموده بودیم. واضح است که این امر با بازیکنان هماهنگ شده است. استفاده چندباره از اصطلاحاتی چون ساید و پشت دست کسی بازی کردن (که در قسمت های قبلی به ندرت از جانب بازیکنان می شنیدیم) یا حتی اعلام عبارت ناتو بازی را برد از سوی مهران غفوریان که یادآور نحوه اعلام نتیجه بازی مافیا است (نگران اسپویل نباشید! در لحظه ای که غفوریان آن جمله را بر زبان آورد هنوز ناتوی مسابقه تعیین نشده بود.) نشانه هایی از این هماهنگی هستند.

از سوی دیگر به شکل آشکاری بیش از گذشته روی فرآیند استنتاج بازیکنان تاکید می گردد. کوشش بازیکنان این قسمت برای پیدا کردن روابط علّی میان ویژگی های اعلام شده در خصوص ناتو از یک طرف و نحوه کمک بازیکنان به حل سوالات مطرح شده از سوی دیگر به مراتب بیش از گذشته مورد توجه مهدی صفی کمک قرار گرفته است. ضمن این که در تدوین سعی شده تا جزییات بیشتری از رفتارها و سخنان بازیکنان با استفاده از ابزارهایی همانند تغییر رنگ و استفاده از حرکات آهسته مورد تاکید قرار گیرد تا مخاطب هم مشارکت فعالانه تری در رسیدن به حدس هایی در خصوص ناتوی احتمالی داشته باشد. این تغییرات زمان بازی ناتو را هم افزایش داده اند. پیش از این شاهد مسابقاتی با زمانی بین 50 تا 80 دقیقه بودیم درحالی که قسمت هفتم ناتو تقریبا دو ساعت به طول انجامید.

با این تغییرات به نظر می رسد ناتو از قسمت هفتم به رقابت هیجان انگیزتری تبدیل شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1452

به "تمام تغییرات ناتو؛ قسمت هفتم رئالیتی شوی ناتو با ساختاری متفاوت منتشر شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تمام تغییرات ناتو؛ قسمت هفتم رئالیتی شوی ناتو با ساختاری متفاوت منتشر شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام تغییرات ناتو؛ قسمت هفتم رئالیتی شوی ناتو با ساختاری متفاوت منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید