(تصاویر) ایده هایی ساده برای دکوراسیون اتاق های پذیرایی کوچک؛ اتاق پذیرایی را زیبا کنید!

به گزارش اهدا بلاگ، اگر در خانه ای کوچک زندگی می کنید و اتاق پذیرایی یا نشیمن شما کوچک است، حتماً با چیدمان آن دچار مشکل شده اید. جذاب کردن اتاق پذیرایی با انبوهی از وسایل همچون مبلمان و وسایل صوتی و تصویری و دکورها، امری غیر ممکن به نظر می رسد، اما وبسایت Idealhome ایده هایی ساده برای حل این مشکل ارائه داده است که شما می توانید با بهره گیری از یک یا چند مورد از آن ها، از داشتن نشیمنی جذاب لذت ببرید.

(تصاویر) ایده هایی ساده برای دکوراسیون اتاق های پذیرایی کوچک؛ اتاق پذیرایی را زیبا کنید!

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

با استفاده از آینه ها، فضا را عظیمتر جلوه دهید

شاید این ترفند یکی از قدیمی ترین حقه های معماری باشد، اما واقعاً کارایی دارد. شما می توانید با اضافه کردن آینه های عظیمتر و بیشتر، توهم فضا را ایجاد کنید. بهترین ترفند در این زمینه، پوشاندن یک دیوار کامل با یک آینه عظیم است. آینه با بازتاب نور و البته دکوراسیون داخلی، توهم فضا را ایجاد می نماید و فضای داخلی شما را دو برابر می نماید. سعی کنید این آینه عظیم را در برابر نور پنجره و یا حداقل در برابر نور کافی قرار دهید تا به ایجاد یک جلوه زیبا از اتاق پذیرایی شما یاری کند.

مرکز رسانه ای خود را بسازید

قرار دادن تجهیزات صوتی و تصویری در اتاق های پذیرایی کوچک همیشه یک مسئله عظیم بوده، به ویژه وقتی این تجهیزات را در اندازه های عظیم خریداری نموده باشیم. استفاده از میز های مخصوص این تجهیزات، فضای زیادی را از اتاق های پذیرایی کوچک اشغال می نماید، بنابراین بهترین روش برای چیدمان این وسایل، متصل کردن آن ها به دیوار است. برای این کار می توانید یک تخته MDF را بر روی دیوار نصب کنید و با کمی خلاقیت، قفسه ها و یا فضا هایی را برای تجهیزات صوتی و تصویری، را بر روی آن تعبیه کنید. چنین صفحه ای بر روی دیوار می تواند از اشغال فضای زیادی در اتاق پذیرایی جلوگیری کند.

از معماری اتاق پذیرایی خود بهره ببرید

گاهی اوقات معماری خانه ها به شکلی است که چیدمان اتاق پذیرایی را بسیار سخت می سازد. برای مثال گاه شکل اتاق پذیرایی نه به شکل چهارگوش، بلکه چند گوشه است. این موضوع به ویژه برای اتاق های پذیرایی کوچک، می تواند بسیار دردسر ساز باشد. اما توجه داشته باشید که از همین محدودیت ها نیز می توان استفاده کرد و با کمی خلاقیت، چیدمان جذابی را ارائه دهیم. برای مثال باور داشته باشید که ترتیب سنتی مبلمان، یک قانون نیست و ما می توانیم هر یک از اجزای مبلمان را در ترتیبی متفاوت بینیم. مثلاً قسمت دونفره مبل را در فرورفتگی پنجره جای دهیم و قسمت های تک نفره را به هم بچسبانیم.

(تصاویر) 10 ترفند برای جذاب تر کردن اتاق خواب های کوچک؛ چگونه وسایل را در اتاق خواب کوچک جا دهیم؟

ایده سبد های آویزان برای استفاده بیشتر از دیوار ها

اتاق های پذیرایی کوچک همیشه با مشکل فضا روبرو هستند. گاه حتی برای قرار دادن وسایل کوچکی همچون کنترل تلویزیون یا شارژر موبایل نیز با کمبود جا روبرو هستیم و مجبور می شویم آن ها را بر روی مبل یا جا هایی این چنینی رها کنیم. این کمبود فضا برای بعضی وسایل مورد استفاده ما در اتاق پذیرایی، به راحتی می تواند سبب یک بهم ریختگی کامل در خانه ما گردد. با این حال برای برطرف این مشکل نیز راهکار هایی وجود دارد که یکی از جذاب ترین آن ها استفاده از سبد های آویزان به دیوار است. سبد های بافته شده از ترکه های درخت بید، هم ظاهری زیبا دارند و هم به اندازه کافی محکم هستند که می توانند بسیاری از وسایل ماه همچون تبلت، موبایل، عروسک، کنترل تلویزیون و یا هر وسیله مشابه دیگری را در خود جای دهد. وصل کردن این سبد ها به دیوار با قلاب های تزئینی و با شکلی خلاقانه می تواند جذابیت خاصی با اتاق پذیرایی کوچک ما بدهد.

ایده فضای ذخیره سازی در نزدیکی سقف

همه ما با کابینت های آشپزخانه آشنا هستیم و می دانیم که بخشی از این کابینت ها در بالا نصب می شوند (اصطلاحاً کابینت هوایی). حالا بعضی طراحان خانه های کوچک از همین ایده برای بهره گیری بیشتر از فضا استفاده می نمایند. این طراحان با استفاده از رنگ اتاق پذیرایی، کابینت هایی را در نزدیکی سقف، استتار می نمایند تا علاوه بر کاهش بهم ریختگی در اتاق، ظاهری جدید به آن بدهند.

اتاق پذیرایی را با تزئینات زیاد شلوغ نکنید

اتاق پذیرایی کوچک خود را می توانید با یک یا دو وسیله تزئیناتی یا هنری، آراسته کنید، اما از شلوغ کردن آن با چنین وسایلی پرهیز کنید، زیرا جلوه مناسبی به اتاق پذیرایی شما نخواهد داد. چنین کاری باعث می گردد که هم فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید و هم اتاق پذیرایی شما جلوه ای مدرن به خود بگیرد.

مبل خود را به دقت انتخاب کنید

یک مبل عظیم می تواند به سرعت فضای اتاق کوچک پذیرایی ما را بخورد. به عبارت بهتر استفاده از مبل های عظیم به هیچ وجه ایده مناسبی برای خانه های کوچک نیست. بهترین ایده برای خانه های کوچک استفاده از مبلمان کوچک و حتی بهره گیری از کاناپه های کوچک و 1، 5 متری است که می تواند به اندازه کافی برای یک خانواده چهار نفره مناسب باشد. استفاده از تزئینات گیاهی نیز می تواند به این مبلمان کوچک جلوه زیبایی نیز بدهد و آن را پرنشاط کند.

(تصاویر) ایده هایی خلاقانه برای طراحی و دکوراسیون یک آشپزخانه کوچک

اتاق های پذیرایی باریک را نبندید

گاه اتاق پذیرایی شما دراز و باریک است و شما ممکن است تصمیم بگیرید که بخشی از این اتاق راهرو مانند را با مبلمان خود جدا کنید، اما این کار ایده جالبی به نظر نمی رسد. این ایده باعث می گردد تا هم فضای بیشتری از اتاق شما هدر برود و هم ظاهر اتاق شما را نامناسب جلوه دهد. برای رهایی از این مشکل می توان از مبلمان ال در گوشه ای از اتاق پذیرایی استفاده کرد و در کنار آن از بالشتک های عظیم مخصوص نشستن نیز بهره برد. این ایده می تواند فضای اتاق را حفظ کند و همچنین جلوه ای مدرن به آن بدهد.

رنگ هایی روشن برای دیوار ها انتخاب کنید

رنگ های روشن همیشه برای خانه های کوچک بسیار کاربردی هستند. رنگ هایی همچون آبی کمرنگ، خاکستری روشن و نیلوفری مات می تواند فضای یک اتاق پذیرایی کوچک را جذاب تر نشان دهد. انعکاس این رنگ ها باعث می گردد هر اتاق نشیمن کوچک، احساس تازه و سرگرم نماینده ای داشته باشد، دنج و در عین حال سرزنده. از رنگ سفید درخشان دور شوید و در عوض آن را طیف هایی ظریف از رنگ سبز، خاکستری یا آبی ترکیب کنید.

از عسلی ها به عنوان جایگاه بهره ببرید

اولین کاری که هیچ وقت نباید انجام دهید این است که برای یک اتاق پذیرایی کوچک، مبلمان بیش از حد عظیم انتخاب کنید. در عوض، مبل متناسب با فضای موجود را انتخاب کنید و اگر هنوز هم به جایگاه های بیشتری احتیاج دارید، از عسلی ها بهره ببرید. آن ها فضای کمتری نسبت به جایگاه های عظیم اشغال می نمایند و به راحتی می توان آن ها را جابجا کرد. به عنوان مثال می توانید در کنار مبل کوچک خود چند عسلی مکعبی شکل را سفارش دهید که در صورت عدم احتیاج می توانید آن ها را زیر میز قرار دهید.

مبلمان چند منظوره را از قلم نیاندازید

وقتی صحبت از اتاق های کوچک می گردد، مبلمان چند منظوره ایده های جذابی خواهند بود. برای مثال میز هایی که دارای مخزن ذخیره سازی هستند می تواند به شما در جای دادن بعضی وسایل یاری نمایند و یا میز هایی که در زیر خود می توانند چند عسلی را جای دهند نیز مناسب هستند. مبل های دارای باکس یا تبدیل شوند به تخت استراحت نیز می تواند به همان اندازه در زیبا شدن اتاق پذیرایی ما موثر باشند.

ترند های رنگی دکوراسیون خانه در سال 2020

توجه را از درب ورودی دور کنید

بسیاری از اتاق های پذیرایی، در برابر درب ورودی خانه قرار دارند و بعضی کارشناسان معتقدند که این امر در صورتی که ترتیب نشستن افراد رو به سمت درب خروجی باشد، ممکن است باعث سلب آرامش گردد. برای رهایی از چنین حالتی باید ترتیب مبلمان را به سمت دیگری چید، اما ایم موضوع در خانه های کوچک که فضای کمتری دارند، سخت تر خواهد بود. با ایجاد یک نقطه کانونی، با استفاده از جایگاه های و مرتب کردن مبلمان، تأکید را از درب ورودی دور کنید.

ایده تزئینات عمودی

وقتی فضای کف اتاق محدود باشد، دیوار ها و فضای عمودی اتاق می تواند نقش مهمی در زیبایی خانه ایفا نماید. انجام بعضی از تزئینات بر روی سطح عمودی دیوار می تواند نگاه ها را از فضای محدود کف به فضای عمودی و بلند اتاق تغییر دهد و یک فضای عظیم را تجسم کند. برای مثال در این تصویر بخش کوچکی از یک اتاق سفید درخشان با یک دیواره برجسته از رنگ آبی تغییر یافته است که چشم را به سمت بالا می کشد تا از سقف بلند، نهایت استفاده را ببرد.

مبلمان چوبی هنوز گزینه ای مناسب به نظر می رسد

در یک اتاق پذیرای کوچک، همه چیز از نزدیک در معرض دید است بنابراین یک ترکیب سنتی می تواند بسیار چشمگیر به نظر برسد. مبلمان چوبی در کنار یک کتابخانه کوچک و چند عسلی و جایگاه راحتی می تواند فضایی از یک کلبه جنگلی را تداعی کند. همچنین می توان از رنگ های روشن برای این ترکیب چوبی استفاده کرد و فضایی کاملاً مدرن را به نمایش گذاشت.

مبل ال را از قلم نیاندازید

اتاق های کوچک پذیرایی معمولاً فضایی کافی برای چیدمان مبل های جداگانه ندارد، بنابراین مبل های ال می توانند گزینه ای مناسب برای برطرف این معضل باشند. برای استفاده از این نوع مبل ها در نظر داشته باشید که از مدل هایی استفاده کند که بتوانید آن ها را در هر سمتی بچینید، زیرا بعضی از آن ها فقط در یک سمت امکان چیده شدن دارند. اغلب این مبل ها باکس هایی نیز برای ذخیره سازی دارند که می توانند بسیار کارآمد باشند. همچنین این نوع مبل ها ظاهری بسیار مدرن و البته صمیمی دارند.

چگونه خانه های کم نور خود را روشن کنیم؟

از نورپردازی اتاق پذیرایی غافل نشوید

یک فضای نشیمن را با یک نور آویز عظیم و یک میز قهوه ای گرد، با دقت در کنار هم قرار دهید. این دو وسیله به خوبی در کنار یک دیگر اثر گذار هستند تا یک کانون دلپذیر ایجاد نمایند که در اطراف آن می توانید بنشینید و هنگام پذیرایی از میهمانان، بالشتک یا کرسی اضافه کنید. در این تصویر، مجموعه ای از لوازم جانبی و کتاب در قفسه باز به سبک مدرن به نمایش گذاشته شده است تا بدون پنهان کردن بافت زیبای دیوار، ویژگی های تخته سنگ ها، احساس آرامش را ایجاد کند.

نمایش اشیاء مورد علاقه

فقط به دلیل اینکه اتاق نشیمن شما کوچک است، این بدان معنی نیست که شما باید وسایل مورد علاقه خود را در انبار مخفی کنید. اگر اشیایی دارید که ارزش نمایش دادن دارند، آن ها را در امتداد یک قفسه باز در بالای مبل خود به نمایش بگذارید. این ایده برای زمانی است که فضای کف اتاق پذیرایی بیش از حد محدود باشد که شما همچنین با قرار دادن چند علامت و یا نشانه براق می توانید نگاه ها را از کف اتاق منحرف کنید.

چشم را با اثاثیه های برجسته منحرف کنید

اگر شما هوادار زندگی در مکان دنج و کوچک هستند، اما در عین حال نمی خواهید اتاق پذیرایی درهم و برهمی داشته باشید، این دوری از درهم و برهمی به معنای یک اتاق خالی نخواهد بود. شما همچنان می تواند از تزئینات جذاب، همانند یک اتاق نشیمن عظیم بهره ببرید. ترکیب کلاسیک مبلمان چرمی تیره و شومینه سنتی را امتحان کنید، برای ایجاد یک محیط گرم و دنج، چیزی شبیه به آن وجود ندارد. همچنین می توانید وسایل و لوازم جانبی دوست داشتنی خود را نیز اضافه کنید.

از فضای زیر پله ها بیشترین استفاده را ببرید

شما ممکن است در یک خانه دوبلکس کوچک زندگی بکنید و یا اینکه اتاق پذیرایی شما در زیر یک پله قرار گرفته باشد و باعث نگرانی شما گردد. اما فضا های زیر پله نیز می تواند ایده های جذابی برای زیباتر کردن اتاق پذیرایی شما خلق کند. شما می توانید از این فضا برای ایجاد مکان های ذخیره سازی، کمدها، میز کار و حتی کتابخانه های قفسه باز استفاده کند و بدین شکل اتاق پذیرایی خود را جذاب کنید. شما حتی می توانید این فضای زیر پله ها را به یک محیط گرم و دنج برای زندگی تبدیل کنید.

از ویژگی های قدیمی خانه خود نهایت استفاده را ببرید

ویژگی های قدیمی معماری ساختمان را می توان با کمی خلاقیت به روز کرد. در اینجا نگهدارنده های قدیمی سقف اتاق نشیمن به شیوه خاصی نقاشی شده است تا حالتی مدرن به این اتاق نشیمن داده گردد. شومینه سیاه رنگ همچنان به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شده است و در کنار میز مبل چوبی و میز قهوه چوبی روستایی، حس راحتی را ایجاد می نماید. فرش پشمی بافت نیز حس سرزندگی را به این طرح می بخشد و جذابیت اتاق را تقویت می نماید.

به حداکثر رساندن پتانسیل ذخیره سازی

یک راه عالی برای عظیمتر کردن اتاق نشیمن، مرتب نگه داشتن آن است و برای انجام این کار، هر چیزی که در اتاق است باید مکان مناسب خود را داشته باشد. قفسه های روباز برای اتاق های کوچک مناسب هستند، زیرا می توانند چیز های زیادی را روی یک دیوار یا در کابین ها نگه دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 141

به "(تصاویر) ایده هایی ساده برای دکوراسیون اتاق های پذیرایی کوچک؛ اتاق پذیرایی را زیبا کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) ایده هایی ساده برای دکوراسیون اتاق های پذیرایی کوچک؛ اتاق پذیرایی را زیبا کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید