برترین ماشین های کوچک در بازار ایران کدامند؟

به گزارش اهدا بلاگ، برترین خودروهای کوچک در ایران کدامند؟ معین کردن خودرویی خوب و انتخاب برترین ها در بازار به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. هنگام خرید یک ماشین ضمن درنظر گرفتن بودجه باید به کارایی، راندمان و کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش آن توجه کرد.

برترین ماشین های کوچک در بازار ایران کدامند؟

ابعاد و میزان یک خودرو اگرچه موضوع بسیار مهمی برای یک کمپانی خودروساز محسوب می گردد، اما این قسمت از ماجرا تنها وقتی برای خریدار مهم خواهد بود که شرایط خاص شخصی و عمومی در زندگی داشته باشد. هرگز نمی توان گفت که کوچک ترین خودروهای بازار دارای کیفیت کم و یک ماشین با ابعاد بزرگ حتماً قدرتمند و باکیفیت است.

لیست برترین خودروهای کوچک ایران

بارها در طول تاریخ خلاف فرض بی کیفیت بودن خودروهای کوچک ثابت شده است و به جرئت می توان گفت که میزان یک محصول هیچ ربطی به کیفیت ساخت و قدرتش ندارد. از آنجا که این بزرگ و کوچک بودن خودروها موضوع جالب و درعین حال مهمی برای بعضی از آدم ها است. در مطلب زیر کوشش نموده ایم به معرفی لیست ماشین های کوچک موجود در ایران بپردازیم.

1 - پراید 111

معروف ترین گزینه برای برترین ماشین های کوچک در ایران یکی از پرفروش ترین ها در بازار داخل است. اگرچه که در خانواده پراید معمولاً مدل سدان آن محبوبیت بیشتری در بین خریداران دارد، اما مدل 111 که هاچ بک این محصول گروه فراوریی سایپاست هم علاقه مندان خودش را دارد.

سایپا بعد از چندین سال، فراوری این ماشین را شروع و انواع مدل های آن را چه در کلاس هاچ بک و چه در کلاس سدان معرفی کرد. تفاوت این مدل ها در بود و نبود بعضی امکانات مثل کیسه هوای شاگرد، فرمان هیدرولیک و ترمز ABS بود. خاتمه مدل 111 SE را در سال 1392 به بازار ارائه داد.ر مدل 111 SE تمامی امکانات ذکرشده را دارد. بعلاوه در قسمت های گیربکس و کارکرد فنی نسبت به نسل های قبلی خود بهبود یافته است.

پراید هاچ بک طولی در حدود 3.6 متر دارد و با وزنی معادل 900 کیلوگرم جزو خودروهای کوچک و سبک در بازار ایران محسوب می گردد. این محصول سایپا همان طور که احتمالاً می دانید، در ساخت و کیفیت مواد به کاررفته و بعلاوه استاندارهای عایق بندی نمره کمی می گیرد و از لحاظ ایمنی بسیاری از کارشناسان را دلسرد نموده است.

تازهترین آگهی های پراید 111

2 - ام وی ام 110

ام وی ام 110 که جزو برترین خودروهای کوچک در ایران به حساب می آید. این ماشین اولین خودروی وارداتی گروه مدیران خودرو از کمپانی چری کشور چین است. ام وی ام 110 به خاطر شکل، ابعاد و فرم بدنه اش بسیاری از ماشین بازان ایران را در نگاه اول به یاد دوو ماتیز انداخت؛ هرچند که کیفیتش به آن محصول کره نمی رسید، اما به علت ابعاد کوچک و امکانات بیشتر از پراید و قیمت معقول و مناسب، بازار رقیب ایرانی اش را کاملاً به چالش کشید و به یکی از برترین ماشین های کوچک موجود در ایران تبدیل شد. گروه بزرگی از خریداران این ماشین خانم ها هستند.

این محصول چینی با مصرف سوخت بسیار پایین و کمتر از 4 لیتر در 100 کیلومتر، همین طور خرج و هزینه کم برخلاف نداشتن کیفیت ساخت خوب و سطح ایمنی و فرمان پذیری کم، به فروش خوبی در ایران رسید. ام وی ام 110 طولی در حدود 3.5 متر دارد و وزن آن از 900 کیلوگرم کمتر است.

یک موتور ضعیف 1100 سی سی 4 سیلندر روی این خودرو نهاده شده است. ام وی ام 110شتاب اولیه کمی در حد 13 ثانیه دارد و سقف سرعت آن فقط به 130 کیلومتر می رسد.

3 - میتسوبیشی میراژ

این خودروی ژاپنی که جزء باکیفیت ترین هاچ بک ها و برترین خودروهای کوچک در ایران محسوب می گردد و برای اولین بار حدود 7 سال پیش به کشور وارد شد. این خودرو در اوایل حضورش نتوانست مشتریان زیادی را به علت نداشتن امکانات رفاهی مناسب و همین طور طراحی بی روح به خود جذب کند، اما با نسخه بازطراحی شده ای که 2 سال بعد معرفی گردید، این نقص تا حدودی جبران شد.

میراژ تازه علاوه بر چهره ای به روزشده، اکنون صاحب آپشن هایی مثل کنترل کروز، چراغ روشنایی روز و کیسه هوای اصلی و جانبی پرده ای هم شده بود. این محصول کوچک با یک موتور 1200 سی سی و یک جعبه دنده با فناوری CVT همراه است و در 100 کیلومتر تنها حدود 5 لیتر سوخت مصرف می نماید.

میراژ 3 متر و 800 سانتی متر طول دارد و وزن آن به نزدیکی 950 کیلو می رسد. فرمان پذیری خوب و استحکام بدنه زیاد از جمله نکات مثبت و واردات محدود و در دسترس نبودن لوازم یدکی به صورت ایدئال و سختی در پیداکردن تعمیرکار مناسب از جمله نکات منفی آن است.

تازهترین آگهی های میتسوبیشی میراژ

4 - دی اس 3

محصولات گروه خودروسازی DS تحت نظر و زیرمجموعه شرکت فرانسوی سیتروئن فراوری می گردد. مدل دی اس3 کوچک ترین خودروی فراوریی این گروه است که در کلاس هاچ بک ساخته شده و در سال های اول نام و آرم سیتروئن بر روی بدنه آن دیده می شد. از حدود 6 سال پیش و در پی بازطراحی که این شرکت انجام داد و آماده شدن و معرفی نسخه تازه، آرم گروه DS روی آن نهاده شد.

این هاچ بک که از طراحی و ظاهر زیبایی بهره می برد، با وجود جثه کوچک جزء گزینه های مقرون به صرفه در بازار ایران محسوب نمی گردد و برای تهیه آن باید حدود 1 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه کرد! شاید به همین علت است که خریداران ایرانی به خاطر ابعاد کوچک و 3 در بودن آن و همین طور داشتن موتوری 3 سیلندر با گنجایش 1200 سی سی و باتوجه به قیمت زیاد، استقبال چندانی از آن ننموده اند.

دی اس 3 حدود 3.9 متر طول دارد و وزن آن به 1100 کیلوگرم می رسد و یکی از کوچک ترین خودروهای بازار ایران است. این محصول کیفیت زیادی در ساخت دارد و پیشرانه توربوی آن با وجود 3 سیلندری بودن، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد؛ مصرف سوخت آن نیز بسیار کم و در حد 5 لیتر در 100 کیلومتر است. به علت واردات محدود و کم بودن تقاضا از سوی مشتریان، تهیه لوازم یدکی و فرایند تعمیر آن مطلوب نیست و بازار دست دوم خوبی ندارد.

5 - هیوندای i20

این هاچ بک خوش ساخت کره ای یکی دیگر از برترین خودروهای کوچک در ایران است. i20 در نسل دوم خود که طراحی آن زیر نظر بخش آلمانی شرکت هیوندای انجام شده است، به صورت مونتاژ شده و به وسیله کرمان موتور به مشتریان داخلی عرضه می گردد. این گروه ایرانی برای جبران بعضی از معضلات این ماشین مثل کمبود آپشن ها، از حدود 3 سال پیش رنگ دستگیره ها را تغییر داد و نمایشگر و اتولایت به آن اضافه نمود.

هیوندای i20 کیفیت ساخت خوب، فرمان پذیری زیاد و با وجود ابعاد کوچکش، فضای جاداری در کابین دارد. طول این محصول به حدود 4 متر می رسد و وزنی معادل 1020 کیلوگرم دارد. با مصرف و استهلاک کم و در نتیجه دوام فنی خوب و هزینه و خرج کم جزء انتخاب های مجذوب کننده برای خرید یک هاچ بک محسوب می گردد.

هیوندای i20 با موتوری 1400 سی سی و گیربکس اتومات 4 سرعته، شتاب اولیه کم و در حدود 13 ثانیه دارد و سقف سرعت آن به 170 کیلومتر بر ساعت می رسد. مصرف سوخت این خودرو پایین و کمتر از 7 لیتر در 100 کیلومتر است

تازهترین آگهی های هیوندای i20

6 - مینی کوپر

آخرین مورد در لیست برترین خودروهای کوچک در بازار ایران جزو یکی از لاکچری ترین و گران ترین محصولات بازار نیز به شمار میرود. مینی کوپر 5 در و زیبا که از ساخته های کمپانی بی ام و است، در سال 2014 به ایران وارد شد. این هاچ بک اسپرت که اکنون در نسل سوم خود قرار گرفته است و در نگاه اول و غیرحرفه ای انگار که ماشین چندان گرانی محسوب نمی گردد، دارای ابعادی به میزان کمتر از 4 متر طول و وزن 1250 کیلوگرم است.

هرچند که دو نسل قبلی این خودرو کوچک تر بود، اما کمپانی سازنده اش برای نسل سوم کوشش کرد با بزرگ ترکردن میزان بدنه، کمی از سخت گیری کسانی بکاهد که به کوچکی بیش از حد آن خرده می گرفتند. مینی کوپر یک خودروی بسیار باکیفیت و با امکانات زیاد است که مدل 2018 آن در 2 نسخه معمولی و S وجود دارد.

مدل اس فول آپشن محسوب می گردد و دارای تجهیزات رفاهی بیشتری نسبت به مدل معمولی است. از دیگر نقاط قوت این ماشین می توان به عملکرد عالی گیربکس اتومات 6 حالته، فرمان پذیری و بعلاوه وجود حالت اسپرت اشاره نمود. متأسفانه این محصول واردات بسیار کمی دارد و به علت نبود لوازم یدکی کافی و بعلاوه پیچیدگی در دانش تعمیر خدمات پس از فروش مناسبی ندارد. برای خرید یک مینی کوپر 5 در معمولی باید چیزی حدود 2 میلیارد تومان هزینه کرد.

جمع بندی برترین خودروهای کوچک در بازار ایران

به طورکلی معمولاً خودروهای کوچک در کلاس هاچ بک ها قرار می گیرد. به ندرت پیش می آید که یک سدان یا یک استیشن و محصولاتی از این دست در زمره محصولات کوچک در یک بازار خودرو به حساب بیاید. در هر صورت مطلبی که خواندید لیستی از ماشین های کوچک موجود در ایران بود که بعضی از آنها همچنان در بازار فعال است و باتوجه به شرایط خریدار قابل انتخاب خواهد بود.

در نهایت، امیدواریم که مطالعه این مطلب برایتان مفید بوده و توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد. نظر شما درباره برترین خودروهای کوچک در ایران چیست؟ کدام یک از ماشین های کوچک موجود در ایران را می شناسید که جایشان در این لیست خالی باشد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1303

به "برترین ماشین های کوچک در بازار ایران کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ماشین های کوچک در بازار ایران کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید