بنای مارپیچی در سوئیس که با الهام از قسمت های داخلی ساعت طراحی شده!

به گزارش اهدا بلاگ، تیم معماری بیجارک اینگلز (BIG) اخیراً ساخت موزه ای را به سرانجام رسانده که برای یادبود ساعت ساز سوئیسی آدمارز پیگت طراحی شده است.

بنای مارپیچی در سوئیس که با الهام از قسمت های داخلی ساعت طراحی شده!

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

لست سکند: این موزه در نزدیکی خانه تاریخی لوئیز آدمارز و ادوارد آگوست پیگت بناشده و آن ها در سال 1975 این خانه را تبدیل به کارگاه خودکرده بودند، شرکت معماری دانمارکی یک موزه حلزونی و چرخشی طراحی کرد که از کف زمین به سمت بالا پیچ می خورد. این مکان هم اکنون محلی برای عظیمداشت مدل های خلاقانه ساعت ساز عظیم سوئیسی است و مردم می توانند با بازدید از این محل، با ایده های افراد خلاق آن دوره بیشتر آشنا شوند.

این موزه که یک دره دورافتاده در کوهستان جورا در سوئیس واقع شده، در سال 2014 به تیم BIG واگذار شد، زیرا طرح معماری آن ها در مسابقات طراحی برنده شده بود. پنجره های کف تا سقف، منظره ای یکپارچه از دره در اختیار بینندگان قرار می دهد. تیم BIG برای تنظیم دمای موزه از تکنیک های مختلفی استفاده می نمایند. مانند پیچیدن ساختمان در یک شبکه برنجی و خواباندن یک لایه چمن روی سقف فولادی ساختمان. کف ساختمان را با سنگ های محلی پوشانده اند.

این سازه مارپیچی با تبعیت از مکانیزم یک ساعت طراحی شده و باعث می گردد که بازدیدنمایندگان بتوانند حین یک راستا طبیعی از کل موزه دیدن نمایند. وقتی بازدیدگنندگان در موزه حرکت می نمایند، با حدود 300نمونه از کارهای آدمارز پیگت آشنا خواهند شد که شامل ساعت معروف سال 1899 است که بیش از 1100 تکه دارد.

موزه شامل بخش های جذاب دیگری مانند یک میزکار است که بازدیدنمایندگان می توانند شانس خود را برای ساختن یک ساعت امتحان نمایند. کارگاه های آموزشی مختلفی نیز در محل در نظر گرفته شده که افراد می توانند بامهارت های ساعت سازی آدمارز پیگت آشنا شوند.

موزه آدمارز پیگت در تاریخ 25 ژوئن به روی عموم بازگشایی شد. آدمارز پیگت نیز درحال حاضر با همکاری گروه BIG درحال ساخت هتلی در نزدیکی محل هستند تا بتوانند میزان گردشگری را در این محل افزایش دهند.

استفاده از چمن روی سقف و صفحه برنجی در نمای ساختمان باعث تنظیم شدن دمای داخلی و رطوبت خارجی ساختمان می گردد.

بازدیدنمایندگان با یک حرکت چرخشی در داخل ساختمان، با حدود 300نمونه کار تاریخی آشنا شده و کسانی که درحال ساخت ساعت هستند را از نزدیک مشاهده می نمایند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 375

به "بنای مارپیچی در سوئیس که با الهام از قسمت های داخلی ساعت طراحی شده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنای مارپیچی در سوئیس که با الهام از قسمت های داخلی ساعت طراحی شده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید