مک لارن آرتورا یک سوپرکار هیبریدی پاک برای خیابان های شهر است

به گزارش اهدا بلاگ، مک لارن جزئیات بیشتری از نخستین سوپرکار خود که از معماری تازه بر پایه فیبر کربن بهره می برد اظهار داشت. یک خودروی هیبریدی قدرتمند که سرعت پیست و امکانات لازم برای شهر را با هم ترکیب می نماید.

مک لارن آرتورا یک سوپرکار هیبریدی پاک برای خیابان های شهر است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و بازی بیشتر بدانید.

کمپانی مک لارن (McLaren) بیش از 60 سال است که در زمینه ساخت خودروهای سوپراسپرت بسیار سبک و سریع فعالیت می نماید اما تنها در ابتدای سال 2021 میلادی بود که از نسخه هیبریدی یکی از خودروهای عملکرد بالای خود یعنی آرتورا (Artura) رونمایی کرد و اکنون جرئیات نو اعلام شده، نشان از تجربه رانندگی متفاوت با این خودرو دارد.

آرتورا حتی با استانداردهای مک لارن هم در میان خودروهای سوپراسپرت ظرافت بالایی دارد. این نخستین مدل از این خودروساز بریتانیایی است که از معماری سبک وزن کربنی مک لارن (MCLA) بهره می برد. در این چیدمان وزن سیم های به کار رفته برای سیستم الکتریکی در مقایسه با دیگر خودروهای مک لارن تا 10 درصد کاهش یافته تا وزن مجموع را به همراه پکیج باتری 7.4 کیلووات ساعتی به 1500 کیلوگرم می رسد.

با حرکت خودروسازان به سمت محصولات هیبریدی و الکتریکی مک لارن هم این خودرو را به اسم یک اَبَرخودروی پاک رونمایی نموده است. این شرکت دقیقا معین ننموده که آرتورا با چه نوع سیستم های شارژ سازگار خواهد بود اما طبق برآوردها بسته باتری می تواند با یک کابل استاندارد EVSE تنها در 2.5 ساعت به ظرفیت 80 درصد برسد.

پیشرانه اصلی این خودرو یک موتور توربوشارژر دوقلوی نو مک لارن V6 ICE است که 577 اسب بخار قدرت و 584 نیوتن متر گشتاور ارائه می دهد. این موتور که M630 نام دارد، 50 کیلوگرم سبک تر و چندین سانتی متر کوچک تر از موتور V8 معمولی مک لارن است.

در کنار موتور بنزینی یک موتور الکتریکی E94 شار محوری با توان 94 اسب بخار و 225 نیوتن متر جای گرفته که برد آرتورا را تا 30 کیلومتر افزایش می دهد و در هماهنگی با موتور V6 کار می نماید تا شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت خودرو را به 3.0 ثانیه صفر تا 100 برساند و در 8.3 ثانیه سرعت را به 200 کیلومتر بر ساعت افزایش دهد. نسخه هیبریدی آرتورا بعلاوه دارای حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت است.

نکته جالب آن است که گیربکس دو کلاچه آرتورا هیچ تنظیم معکوسی ندارد و برای عقب رفتن خودرو، موتور الکتریکی به آسانی چرخش خود را بر روی محور معکوس می نماید و در جهت مخالف می چرخد.

راب ملویل (Rob Melville) مدیر طراحی مک لارن با اشاره به اینکه آرتورا در بسیاری زمینه ها خوب عمل می نماید، درباره طراحی این خودرو گفت: طراحی یکپارچه آرتورا تنها در زمینه ترکیب خط و حجم نیست بلکه در همه اجزا دیده می گردد. ما با ایجاد یک خودرو با اجزای سازنده یکپارچه، می توانیم در وزن صرفه جویی کنیم، یک طراحی زیبا انجام دهیم و با بهبود آیرودینامیک در نهایت ساخت و عملکرد خودرو را بهبود ببخشیم.

در حالی که با سابقه مک لارن در سطح اول مسابقات اتومبیل رانی مانند فرمول یک، آرتورا به وضوح برای علاقه مندان به رانندگی مسابقه ای ساخته شده است اما امکانات رفاهی و یاری رانندگی که ارائه می دهد، این اطمینان را برای کاربر فراهم می نماید که یک خودروی کاربردی نه فقط برای پیست، بلکه برای شهر است.

سیستم اطلاع رسانی و تفریح با نمایشگر دوگانه و پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل عرضه می گردد. بعلاوه برای سواری در پیست، برنامه های همیشگی مک لارن مانند دورسنجی پیست (Track Telemetry) و کنترل دریفت متغیر (Variable Drift Control) درنظر گرفته شده که همه به وسیله صفحه نمایش ناوبری بهینه شده در خوشه ابزار مرکزی در درسترس است. در زمان رانندگی این سیستم می تواند در حالت پنهان (Stealth) قرار بگیرد تا فقط موارد مهم را نمایش دهد و دیگر موارد را پنهان کند.

آرتورا بعلاوه مجموعه ای از ویژگی های یاری رانندگی پیشرفته (ADAS) مانند کروز کنترل تطبیقی هوشمند با سامانه خاموش/روشن، هشدار خروج از حرکت بین خطوط، دستیار نوربالا و تشخیص علائم هدایت و رانندگی بهره می برد. ویژگی های نوتر هم به وسیله به روزرسانی های اینترنتی برای نرم افزار خودرو ارائه خواهد شد.

انتظار می رود که خودروی 225 هزار دلاری آرتورا در سه ماهه سوم سال 2021 میلادی، یعنی اواخر تابستان و ابتدای پاییز در بازار در دسترس باشد.

عکس ها: خودروی سوپراسپرت هیبریدی مک لارن آرتورا

Credit: McLaren

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 915

به "مک لارن آرتورا یک سوپرکار هیبریدی پاک برای خیابان های شهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک لارن آرتورا یک سوپرکار هیبریدی پاک برای خیابان های شهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید