رایتیم؛ چگونه غرامت تاخیر یا کنسلی پرواز را بگیریم؟
به گزارش اهدا بلاگ، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در سفرهای هوایی با مشکلاتی مانند تاخیر یا لغو پرواز و گم شدن چمدان روبرو شده باشید. در چنین شرایطی چه راهکاری پیش روی شما است؟
اگر سفر هوایی را تجربه نموده باشید و تا به امروز مشکلاتی از قبیل تاخیر یا لغو پرواز برای شما پیش نیامده است؛ پس فرد خوش شانسی هستید؛ ولی در صورتی که پرواز شما با تاخیر روبرو یا لغو شده، چه راهکاری پیش روی شما است؟ اگر چمدان و بارهایتان بعد از پرواز گم شد، چه کاری می توانید انجام دهید؟
آیین نامه حقوق مسافران در سفرهای هوایی به وسیله هر کشور به صورت جداگانه تدوین و برای اجرا به شرکت های هواپیمایی ابلاغ می گردد. در چنین شرایطی آیین نامه حقوق مسافر به یاری مسافران می آید تا بخشی از خسارت احتمالی آن ها را جبران کند. وب سایت رایتیم (Rightim)، استارتاپی حقوقی - تکنولوژی است که کوشش می نماید در ابتدا حقوق شما در سفرهای هوایی را آموزش دهد و در مراحل بعد برای گرفتن غرامت به شما یاری کند. در ادامه این مقاله خبرنگاران با سرویس های رایتیم و نحوه کار آن آشنا می شوید.
سرویس غرامت، یکی از خدماتی است که در رایتیم ارائه می گردد. بر اساس مقررات حقوق مسافر، پروازهایی که بیشتر از سه ساعت بعد از تهیه بلیط هواپیما تاخیر داشته باشند، مشمول دریافت غرامت نقدی می شوند.
روزانه به طور میانگین بیش از 100 هزار پرواز مسافری در جهان انجام می گردد. 6 درصد این پروازها با تاخیر، لغو یا اختلال روبرو می شوند و در نتیجه مسافر در فرودگاه معطل می گردد. این انتظار، برنامه سفر مسافران و گردشگران را مختل می نماید و در مواردی حتی باعث زیان مالی به آن ها می گردد. اینجا است که مقررات حقوق مسافر برای معین خسارت ها به یاری مسافران می آید و طبق شرایط خاصی، شرکت هواپیمایی را موظف می نماید تا علاوه بر جبران خسارت واردشده به مسافران، غرامت نقدی هم به آن ها پرداخت نمایند. رایتیم به شما یاری می نماید تا بتوانید غرامت چنین پروازهایی را دریافت کنید.
برای این کار، رایتیم در خصوص حقوق سفر به شما آموزش می دهد و به یاری ابزار آنلاین محاسبه غرامت در وب سایت این استارتاپ حقوقی - تکنولوژی می توانید مبلغی را که از ایرلاین به عنوان غرامت به شما تعلق می گیرد، محاسبه کنید. راه دیگر این است که به رایتیم وکالت بدهید تا غرامت شما را از ایرلاین های مختلف بگیرد.
برای استفاده از سرویس غرامت، وارد وب سایت شوید و در بخش غرامت پرواز شما، جزییات مورجهانز را پر کنید. این وب سایت به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس است.
در این بخش با وارد کردن مبدا و مقصد، به صفحه دیگری هدایت می شوید. از میان گزینه های تاخیر در پرواز، کنسل شدن پرواز، جلوگیری از سوارشدن و از دست دادن کانکشن، مشکل مرتبط با سفر خود را انتخاب کنید. در قدم بعدی رایتیم با پرسیدن جزییات مورجهانز برای آنالیز غرامت، شما را هدایت می نماید.
سرویس دیگری که در رایتیم وجود دارد، سرویس آنلاین مونیتورینگ پرواز است. این ویژگی عمومی تر بوده و برای هر کسی که سفر هوایی در پیش دارد، قابل استفاده است. به یاری این بخش می توانید اطلاعاتی درباره شرایط پرواز، احتمال تاخیر یا لغو، زمان پرواز، شماره گیت خروجی و ترمینال و شرایط هوای مقصد را در ایمیلتان دریافت کنید.
برای استفاده از سرویس مونیتورینگ پرواز، اطلاعاتی مانند شماره پرواز، تاریخ سفر و ایمیلتان را وارد کنید تا در روز پرواز، اطلاعات مورجهانز به آدرس ایمیلتان ارسال گردد.
منبع: کجارو / rightim.com