راهنمای انتخاب اثاثیه مناسب - هوشمندانه انتخاب کنید!

به گزارش اهدا بلاگ، شاید انتخاب اثاثیه منزل یکی از مهمترین تصمیم های خانواده در جهت تغییر دکوراسیون باشد. اثاثیه منزل را معمولاً بر طبق رنگ دیوارها و دکوراسیون داخلی آن انتخاب می کنند. دیگر بخش های منزل از جمله پرده ها، فرش و نظایر آنها نیز باید با اثاثیه هماهنگی داشته باشد. ادامهٔ مطلب را با خبرنگارن، مجله آنلاین خبرنگاران همراه باشید. در این مطلب به بیان نکاتی طلایی در راهنمای انتخاب اثاثیه منزل می پردازیم.

راهنمای انتخاب اثاثیه مناسب - هوشمندانه انتخاب کنید!

نکات طلایی در راهنمای انتخاب اثاثیه منزل

انتخاب اثاثیه منزل یکی از مهم ترین تصمیم هایی است که خانواده ها جهت تهیه یا تغییر دکوراسیون می گیرند. مبلمان، تخت خواب، میز ناهارخوری، میز مطالعه، کمد و میز تلویزیون مهم ترین بخش های اثاثیه منزل هستند که باید تا جای ممکن در ظاهر و کیفیت ساخت با یک دیگر هماهنگ باشند.

در میان اثاثیه منزل نیز معمولاً مبلمان حرف اول را می زند. مبلمان منزل جزء مهم ترین بخش های اثاثیه است و بیشترین هزینه را نیز برای خانواده در بر دارد. اگر می خواهید انتخاب درست و هوشمندانه ای داشته باشید، باید قبل از خرید، نکات کلیدی در خصوص نحوه انتخاب اثاثیه منزل را در نظر داشته باشید. در این مطلب به راهنمای انتخاب اثاثیه پرداخته ایم.

برای انتخاب اثاثیه دست به قلم شوید

چشمه هایی از طراحی و معماری، در خون همهٔ ما می جوشد. همان طور که موقع خراب شدن لوازم منزل، همه ما تعمیرکار می شویم، در زمان انتخاب اثاثیه منزل نیز می توانیم دست به قلم شویم.

جهت انتخاب اثاثیه منزل ابتدا باید طرح کلی نمای داخلی ساختمان را روی کاغذ بیاورید. اگر اثاثیهٔ شما (به خصوص مبلمان) فضای زیادی لازم داشته باشد و شما آن را بدون توجه به فضای داخلی منزل انتخاب کرده باشید، با کمبود فضا در اتاق ها روبرو خواهید شد.

ابتدا طرح کلی اتاق ها را با رعایت مقیاس روی کاغذ رسم کنید. محل قرارگیری اثاثیه را با مشورت اعضای خانواده مشخص کنید. میزان فضای حدأکثر که برای هرکدام از لوازم امکان دارد را یادداشت کنید. اکنون می توانید اثاثیهٔ خود را با رعایت این ابعاد تهیه کنید. هنگام تهیه اثاثیهٔ یکپارچه دقت داشته باشید که قطعه موردنظر بتواند از در ورودی و در هرکدام از اتاق ها عبور کند.

یافتن ترکیب رنگ دکوراسیون و اثاثیه منزل

شاید بتوان رنگ اثاثیه را تأثیرگذارترین ویژگی آنها در دکوراسیون منزل دانست. نمای کلی و ویژگی های احساسی هر اتاق به رنگ آن مربوط می شود. چندی پیش مطلبی در خصوص رنگ اتاق و تأثیر آن بر احساسات انسان از خبرنگارن منتشر شد. جهت انتخاب ترکیب رنگ هر اتاق می توانید از این مطلب کمک بگیرید.

در انتخاب ترکیب رنگ اتاق ها بهتر است 2 الی 3 رنگ متفاوت را در نظر داشته باشید. بدین ترتیب اتاق شما نه خیلی ساده و تک رنگ و نه خیلی شلوغ و درهم ریخته به نظر خواهد رسید. تناسب رنگ اثاثیه را با رنگ دیوارها نیز مدنظر داشته باشید. پس از یافتن ترکیب رنگ مناسب، انتخاب اثاثیه منزل ساده تر خواهد بود و گزینه های شما به موارد معدودی خلاصه می شوند.

سبک دکوراسیون و تناسب جنس اثاثیه

سبک دکوراسیون نیز در انتخاب اثاثیه منزل اهمیت بالایی دارد. برای مثال سبک کلاسیک با مدرن متفاوت است. ممکن است لوازم دکوراسیون زیادی لازم داشته باشید یا اینکه به سادگی دکوراسیون اهمیت بیشتری بدهید. دقت کنید که سبک طراحی داخلی منزل شما کلاسیک نباشد و اثاثیه منزل را مدرن انتخاب کنید و برعکس آن هم می تواند باشد.

پارچه، شیشه، فلز، چرم و چوب برخی از پرکاربردترین جنس ها در ساخت اثاثیه منزل هستند. هنگام انتخاب اثاثیه منزل باید تناسب و البته تعادل را در جنس آنها رعایت کنید. اگر اثاثیه شما از جنس های بسیار متنوعی باشند، مانند رنگ های متعدد می توانند روی دکوراسیون منزل تأثیر ناخوشایندی بگذارند. اگر بیشتر آنها نیز تنها از یک جنس بخصوص ساخته شده باشند، اتاق شما بسیار یکدست و احتمالاً بی روح به نظر خواهد رسید.

جنس اثاثیه در نحوهٔ نگهداری و عمر مفید آنها تأثیر بالایی دارد. از این رو بهتر است این مورد را نیز در نظر داشته باشید. برای مثال عمر مفید لوازم فلزی بالا است؛ لوازم چرمی به نگهداری بیشتری نیاز دارند؛ لوازم چوبی نیز می توانند عامل تکثیر آفات در منزل باشند. در انتخاب جنس اثاثیه نیز باید آب و هوای منطقهٔ (گرم و خشک، مرطوب و سرد و کوهستانی) خود را در نظر داشته باشید. برخی لوازم ممکن است به لحاظ جنس ساخت، مناسب آب و هوای شهر شما نباشند.

مشخص بودجهٔ مدنظر

همان طور که کیفیت ساخت و دکوراسیون، اولویت خانم ها است، بودجهٔ خرید نیز از مهم ترین عوامل برای آقایان است. بسکمک اوقات پس از خرید مبلمان گران قیمت، دیگر بودجه ای برای خرید یا تغییر تخت خواب باقی نمی ماند. از این رو بهتر است به بودجهٔ مدنظر خود دقت بیشتری داشته باشید.

ابتدا سعی کنید بودجه حدأقل و حدأکثر خود را برای خرید هرکدام از اثاثیه مشخص کنید. بدین ترتیب هنگام خرید (برای مثال) کمد می دانید که چقدر باید هزینه کنید. اگر کمد بسیار زیبا و ایده آلی پیدا کردید که قیمت آن بیش از حدأکثر بودجه برای کمد است، به حدأقل بودجه دیگر لوازم دقت کنید. می توانید مقداری از بودجه تخت خواب را برای آن مصرف کنید. اما این مقدار باید به اندازه ای باشد که بودجهٔ تخت خواب از حدأقل کمتر نشود. آقایان متخصص اعداد و ارقام هستند، پس این مورد را به آنها بسپارید تا مو را از ماست برایتان بیرون بکشند.

کیفیت مناسب محصولات

گاهی اوقات در سمساری ها لوازم بسیار باکیفیت و مناسبی پیدا می شود. همیشه قرار نیست که لوازم شما نو و دست نخورده باشند. ممکن است اثاثیهٔ موجود در سمساری از محصولی تازه کیفیت بهتری داشته باشد.

یک ضرب المثل ژاپنی می گوید من آنقدر ثروتمند نیستم که جنس ارزان خریداری کنم. بدون شک اشاره این ضرب المثل به محصولات ارزان و بی کیفیت است. به قول معروف هرچقدر پول بدهید، همان قدر آش می خورید. البته همان طور که اشاره شد، ممکن است برخی اثاثیه دست دوم، بسیار باکیفیت تر از لوازم نو باشند.

برای همین در مشخص بودجه، به انتخاب حدأقل و حدأکثر بودجه اشاره کردیم. برخی محصولات در مقابل لکه مقاوم هستند. اگر در منزل خود بچه دارید، خرید محصولاتی با این ویژگی کار عاقلانه ای خواهد بود.

تعداد اعضای خانواده و مهمان ها

وقتی به منزلی می روید که مبلمان آنها از یک تعداد مشخص کمتر است، معمولاً بیشتر افراد ناگهان علاقه مند به نشستن روی زمین می شوند. گاهی اوقات تمامی افراد روی زمین می نشینند. هنگام انتخاب اثاثیه منزل به تعداد اعضای خانواده و مهمان های خود دقت داشته باشید.

با وارد شدن به قرن 21 متأسفانه رفت و آمدها بسیار کمتر شده است. از این رو بیشتر خانواده ها می دانند که چه افرادی بیشترین رفت و آمد را با آنها دارند. می توانید تعداد تقریبی مهمان های خود را در یک شب حدس بزنید. پس از این کار می توانید با خیال راحت تری اثاثیهٔ منزل را انتخاب کنید. البته کمبود فضا در بسکمک خانه های امروزی و آپارتمانی امری اجتناب ناپذیر است. با این وجود می توان با برنامه ریزی دقیق قبل از خرید اثاثیه، بخش عمدهٔ این مشکل را به دست فراموشی سپرد.

کمک دریافت از متخصص طراحی

همیشه آموخته ایم که سؤال کردن عیب نیست، ندانستن عیب است. از این رو بهتر است در صورت روبروه با مشکل در انتخاب اثاثیه منزل از متخصص این امر کمک بگیرید. فردی که در زمینهٔ طراحی و دکوراسیون داخلی تخصص داشته باشد، می تواند شما را از مسائل ناشی از انتخاب نادرست اثاثیه رهایی بخشد.

با دادن هزینه اندک به متخصص دکوراسیون می توانید از بالا رفتن هزینه ناشی از مسائل پس از خرید جلوگیری کنید. البته این مورد همیشه ضروری نیست. بسکمک از فروشگاه های بزرگ اثاثیه منزل در این خصوص به شما مشاورهٔ رایگان می دهند. اگر مرکز خرید شما بتواند متخصص موردنظر را در اختیار شما قرار دهد، قدم بسیار بزرگی در انتخاب اثاثیه خود برداشته اید.

تقریباً مهم ترین نکات راهنمای انتخاب اثاثیه را با شما در این مطلب مرور کردیم. البته بدون شک مواردی وجود دارد که در هر خانواده متفاوت است. ممکن است اولویت های متفاوتی برای هرکدام از افراد در انتخاب اثاثیه وجود داشته باشد. از این رو شادمان می شویم که از دیدگاه های شما نیز در این خصوص اطلاع داشته باشیم.

منبع: هومینگ
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 199

به "راهنمای انتخاب اثاثیه مناسب - هوشمندانه انتخاب کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب اثاثیه مناسب - هوشمندانه انتخاب کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید