خبرنگاران 45 میلیارد ریال برای ساخت پل روستایی در خراسان شمالی ابلاغ شد

به گزارش اهدا بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: تا به امروز 45 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پل در محورهای روستایی استان ابلاغ شده است که 20 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

خبرنگاران 45 میلیارد ریال برای ساخت پل روستایی در خراسان شمالی ابلاغ شد

جعفر شهامت روز دوشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: یکی از مسائل روستاییان، نبود پل در محورهای روستایی است، این امر سبب شده تا با هر بارندگی و سیلاب، جاده ها گرفتار سیل شوند.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پل ها، 300 میلیارد ریال برآورد شده است افزود: ساخت پل در محورهای روستایی خراسان شمالی 70 درصد از برنامه عقب است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ساخت پل در محورهای اولویت دار روستایی استان که قرار بود تا خاتمه امسال به خاتمه برسد، 70 درصد از برنامه عقب مانده است.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای پروژه ها افزایش یافته است، گفت: کمبود اعتبار و رغبت نداشتن پیمانکاران برای شرکت در مناقصه ها سبب شده است، تا امور به کندی انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه اکنون برخی از پل ها در دست انجام و برخی در مرحله مطالعه و مناقصه است افزود: در استان 11 دستگاه پل در محورهای اولویت دار استان در حال انجام است.

شهامت شرح داد: در شهرستان شیروان یک دستگاه، شهرستان فاروج یک دستگاه، شهرستان اسفراین 2 دستگاه و شهرستان راز و جرگلان یک دستگاه توسط این اداره کل در حال انجام است.

وی گفت: ساخت 2 دستگاه پل هم توسط خیران در حال انجام است و بنیاد علوی هم در شهرستان مانه و سملقان ساخت چهار دستگاه پل را تقبل کرده است که در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: با توجه به فصل بارندگی ها، برای مدیریت امور در راه ها، هماهنگی لازم با فرمانداران و اطلاع رسانی توسط دهیاران اجرا شده است.

به گزارش خبرنگاران، نبود پل در محورهای روستایی خراسان شمالی سبب شده تا با هر بارندگی و سیل، مسیرهای روستایی مسدود و ارتباط ساکنان قطع شود.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و 44 درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 517

به "خبرنگاران 45 میلیارد ریال برای ساخت پل روستایی در خراسان شمالی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 45 میلیارد ریال برای ساخت پل روستایی در خراسان شمالی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید