بودجه 74 میلیارد تومانی برای تامین پاداش 300 مشمول بازنشستگی انگیزشی

به گزارش اهدا بلاگ، شهر: مهر امسال بود که شهرداری تهران دستورالعمل بازنشستگی انگیزشی کارکنان شهرداری تهران را ابلاغ کرد و قرار است بر اساس پیش بینی ها و برنامه ریزی هایی که در بودجه انجام شده پاداش بازنشستگانی که مشمول این طرح هستند، پرداخت شود.

بودجه 74 میلیارد تومانی برای تامین پاداش 300 مشمول بازنشستگی انگیزشی

سمیه علیزاده، رئیس اداره حقوق و دستمزد شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، با اشاره به دستورالعمل بازنشستگی انگیزشی کارکنان شهرداری تهران اظهار داشت: اقدامات اولیه برای انجام بازنشستگی انگیزشی در شهرداری از سه سال قبل یعنی در سال 1397 انجام شد اما به دلیل نبود نقدینگی و کمبود منابع مالی این اتفاق رخ نداد.

او ادامه داد: پس از آن و بعد از انجام تحقیقات و استعلامات بودجه ، اعتبارات و منابع مالی و همینطور برنامه ریزی های معاونت منابع انسانی طرح بازنشستگی انگیزشی کارکنان شهرداری از مهر امسال ابلاغ و اجرا شد.

علیزاده درباره منبع مالی که قرار است پاداش بازنشستگان این طرح را تامین کند، گفت: باتوجه به اینکه پیش از ابلاغ این دستورالعمل تحقیقات و برنامه ریزی های بودجه ای و مالی روی آن انجام شده است مقرر شده تا در یک بازه زمانی تعیین شده امکان درخواست بازنشستگی وجود داشته باشد چرا که منابع مالی محدود است.

رئیس اداره حقوق و دستمزد شهرداری تهران با بیان اینکه پرداخت پاداش بازنشستگان انگیزشی در اولویت کار است، توضیح داد: به دلیل پیش بینی بودجه برای این طرح، مسئله ای از بابت تامین منابع مالی وجود نخواهد داشت به احتمال زیاد نخستین پرداخت هم آخر آبان امسال خواهد بود.

او همچنین به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از هزینه های شهرداری تهران صرف حقوق و دستمزد کارکنان می شود، در شرایط کنونی هم گرچه برخی مسائل وجود دارد اما مسایل معیشتی کارکنان همواره در اولویت بوده و تلاش شده تا حقوق ها پیش از خاتمه ماه واریز شود.

پیشتر حامد مظاهریان، سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی گفته بود: در شهرداری حدود 300 نفر داوطلب بازنشستگی وجود دارد، اما برای تامین پاداش خاتمه خدمت نیازمند بودجه ای معادل 74 میلیارد تومان هستیم که در کوتاه مدت به بودجه شهرداری فشار می آورد، اما در درازمدت به نفع شهرداری و همچنین کارمندان است. شهرداری از این مصوبه که به همکاران این اختیار را می دهد تا به صورت داوطلبانه بازنشسته شوند استقبال می کند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 476

به "بودجه 74 میلیارد تومانی برای تامین پاداش 300 مشمول بازنشستگی انگیزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه 74 میلیارد تومانی برای تامین پاداش 300 مشمول بازنشستگی انگیزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید