بغداد: به همکاری با ائتلاف بین المللی ادامه می دهیم

به گزارش اهدا بلاگ، سخنگوی نظامی نخست وزیر عراق گفت که بغداد به همکاری خود با ائتلاف آمریکایی در سه عرصه مهم ادامه خواهد داد.

بغداد: به همکاری با ائتلاف بین المللی ادامه می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یحیی رسول سخنگوی نظامی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، امروز (یکشنبه) بر ادامه همکاری ها با ائتلاف آمریکایی تأکید کرد.

او در گفت و گو با شبکه الاخباریه عراق گفت: عراق به اقدام مشترک با ائتلاف بین المللی طبق استراتژی وضع شده از سوی دولت ادامه می دهد و این روابط بر سه اصل پایدار است: آموزش، تأمین سلاح و تجهیز.

یحیی رسول همچنین تأکید کرد که نیروهای عراقی بر روی زمین هیچ نیازی به نیروهای خارجی ندارند و توانایی تأمین امنیت و دفاع از عراق را دارند.

سخنگوی الکاظمی در ادامه گفت که حضور ائتلاف آمریکایی در عراق به درخواست دولت این کشور برای مبارزه با عناصر داعش اجرا شده و هم اکنون ائتلاف در حال همکاری با وزارت دفاع، کشور و نیروهای نظامی عراقی است، اما برنامه جدید دولت بغداد برای همکاری با ائتلاف آمریکایی بر حفظ حاکمیت عراق پایدار است.

در آخرین تحولات از حضور ائتلاف موسوم به ضد داعش آمریکا در عراق، این ائتلاف در پنجم تیر ماه رسما پایگاه بسمایه را تخلیه کرده و آن را به نیروهای امنیتی عراق تحویل داد. (جزئیات بیشتر)

تأکید سخنگوی الکاظمی بر ادامه همکاری ها با ائتلاف آمریکایی، در حالی است که مجلس عراق در 15 دی ماه سال 1398، با اکثریت آراء به لزوم خروج تمامی نیروهای خارجی از این کشور رأی داده بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 341

به "بغداد: به همکاری با ائتلاف بین المللی ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بغداد: به همکاری با ائتلاف بین المللی ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید